„Cum ne îmbrăcăm la Operă”. Instituția promovează educația în materie de vestimentație
Opera Națională București a anunțat că ultima postare din campania intitulată „#CumNeÎmbrăcămLaOperă”, care promovează o ținută elegantă pentru spectatorii din sală, a fost raportată pe Facebook suficient de des pentru a fi ștearsă.
Această campanie a fost lansată pe 14 ianuarie și se adresează „celor care doresc să respecte eleganța acestui spațiu emblematic prin ținute ce reflectă prestanța serilor de neuitat”. Postarea recentă pe Facebook care susținea campania a fost publicată pe 25 ianuarie, dar nu mai este accesibilă.
„Nu noi am șters postarea, a fost reclamată de atât de multe ori că Facebook-ul a decis să o elimine”, a explicat soprana Mădălina Radu, într-un interviu.
Întrebată despre posibilele motive ale raportării postării, reprezentanta Operei a spus: „Habar nu am”.
„O să verificăm. Noi nu am șters postarea și suntem hotărâți să continuăm campania, deoarece ne dorim decență și eleganță la Opera din București. Știu că Facebook are criterii pentru eliminarea postărilor, dar nu pot să explic de ce aceasta a fost ștearsă”, a adăugat ea.
„Nu este vorba despre lux și opulență”
Campania #CumNeÎmbrăcămLaOperă a generat, în ultima săptămână, reacții negative din partea unor utilizatori, care consideră că nu este necesară o vestimentație extrem de elegantă pentru a asista la spectacole.
„Data viitoare când mergeți la operă vă rog să vă îmbrăcați ca o divă, ne întoarcem la patriarhat, elitism și alte lecții pe care nu le-am învățat încă”, a fost un comentariu al unui internaut pe Facebook.
„Respectul nu se măsoară în rochii sau costume”, a fost opinia exprimată de un alt utilizator.
„Totul a pornit de la faptul că dorim să educăm într-un mod prietenos și să sugerăm anumite ținute. Nu este vorba despre bugete mari. Opera Națională nu face sugestii costisitoare, nu se axează pe lux sau cheltuieli suplimentare”, a afirmat Mădălina Radu.
Potrivit acesteia, campania este în continuare activă și vor urma mai multe postări cu sfaturi de la creatoarea de modă Adina Buzatu, „în care vom sugera cum ar putea să se îmbrace oamenii”: „Această campanie nu obligă pe nimeni să vină într-un anume fel, ci are rolul de a oferi sugestii și de a promova o formă de educație”.
Soprana Mădălina Radu a adăugat că, în ciuda criticilor sugerând că Opera îndepărtează tinerii, aceștia sunt de fapt cei care se îmbracă cel mai bine atunci când participă la spectacole.