Ministrul Educației: "Învățământul în mediul rural necesită o reorganizare totală, nu putem să ne iluzionăm că oferim calitate" Declarații privind predarea simultană

Ministrul Educației: "Învățământul în mediul rural necesită o reorganizare totală, nu putem să ne iluzionăm că oferim calitate" Declarații privind predarea simultană
Școală din mediul rural în România. Foto: Adrea | Dreamstime.com

Daniel David, ministrul Educației, a subliniat joi necesitatea unei "reorganizări complete" a sistemului de educație din mediul rural și din orașele mici. Acesta critică sistemul de predare "simultană", unde un singur profesor predă pentru elevi din clase diferite, datorită numărului redus de studenți din fiecare clasă. "Acest mod de a face școală nu este eficient", afirmă ministrul.

„La un moment dat, trebuie să fim sinceri cu noi înșine și să ne întrebăm ce facem cu învățământul din zonele rurale și micile orașe. Cred că singurul ministru care a adus un adevărat progres a fost Spiru Haret, cu reforma sa, care a fost benefică pe vremea când tinerii erau concentrați în mediul rural. Atunci, prin ideile inovatoare și unitatea acestora, s-a realizat o reformă care a emanciparat o națiune. Acum, copiii din zona rurală sunt dispersați în grupuri mici, iar acest lucru îngreunează asigurarea calității educației”, a declarat Daniel David într-o conferință de presă.

Ministrul a propus dezvoltarea „campusurilor rurale”: „Ideea este de a reuni elevii dintr-o zonă, poate 50, 70 sau 100 de kilometri, pentru a forma un nucleu în care să beneficieze de profesori mai implicați și activități educaționale de calitate. Aceste campusuri ar putea include cantine și cămine pentru cei care locuiesc mai departe. Este esențial să reevaluăm mediul rural, deoarece sistemul actual este prea fragmentat. Nu putem considera că oferim o educație de calitate în condițiile în care clasa este formată din zece copii de vârste diferite.”

Recomandari
Show Cookie Preferences