Ministrul Educației propune o revizuire a tuturor formelor de examinare națională, inclusiv a examenului de admitere la liceu
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, afirmă că este necesară o reexaminare a tuturor examenele naționale susținute de elevi până în clasa a XII-a. Acesta a punctat în mod special importanța Evaluării Naționale, examenul pe care absolvenții clasei a VIII-a îl promovează pentru admiterea în liceu.
„Este imperios necesar să regândim toate metodele de examinare națională, inclusiv cele din clasa a VIII-a. La fel cum examenul de titularizare nu pare să reprezinte cele mai bune practici, evaluarea elevilor din clasa a VIII-a nu pare să fie un model de succes răspândit. Aceleași considerații se aplică și evaluării din clasa a V-a”, a afirmat Daniel David, miercuri, într-un interviu acordat Edupedu.ro, când a fost întrebat despre colegiile care organizează examene de admitere pentru clasa a V-a.
Ministrul a menționat că, în prezent, nu există o soluție clară pentru modificarea examenului din clasa a VIII-a.
„Dacă mă întrebați acum care este soluția, nu o cunosc. Există multiple modele de analizat. De obicei, caut să am un cadru rațional de referință. Care este scopul nostru? Să ne asigurăm că elevii dobândesc cele opt competențe cheie. Acestea nu se limitează la matematică, științe sau limbă, ci includ și alte discipline”, a adăugat el.
Aspectele ce ar trebui incluse în examenul național pentru clasa a VIII-a
Daniel David recunoaște că o astfel de modificare ar putea genera reacții „divizate”.
„Atunci când vom discuta despre anumite evaluări: Ar trebui să renunțăm la ele sau să diversificăm conținutul pentru a include și aspecte legate de individ și societate? Sau alte componente absente în prezent? Vor apărea reacții foarte variate. Vreau să subliniez că este o problematică, dar momentan nu am o soluție”, a explicat ministrul.
El a adăugat că nu este sigur dacă examenul pentru elevii care finalizează clasa a VIII-a ar trebui menținut în aceeași formă, având în vedere că „nu am găsit o astfel de structură în sisteme educaționale din alte țări”.