Cumpărătorii din SUA se îndepărtează de Temu și Shein, după ce Trump a eliminat o scutire fiscală care avantaja retailerii chinezi / Aceștia își îndreaptă atenția către piața europeană

Cumpărătorii din SUA se îndepărtează de Temu și Shein, după ce Trump a eliminat o scutire fiscală care avantaja retailerii chinezi / Aceștia își îndreaptă atenția către piața europeană
Temu și Shein, vizați de măsurile luate de administrația Trump. FOTO: Porzycki/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

Retailerii online Temu și Shein au observat o scădere semnificativă a utilizatorilor în Statele Unite, ca urmare a introducerii de către președintele Donald Trump a unor taxe vamale mari pentru produsele din China și anulării unei scutiri fiscale care le oferea un avantaj competitiv, conform datelor prezentate de Financial Times.

Conform analizei efectuate de Sensor Tower, numărul utilizatorilor activi lunar ai aplicației Temu a scăzut cu 51%, ajungând la 40,2 milioane în SUA între lunile martie și iunie.

De asemenea, aplicația Shein a experimentat o scădere a numărului de utilizatori activi lunar, care a fost de 12%, totalizând 41,4 milioane în aceeași perioadă, conform aceleași surse.

Shein și Temu au fost pionieri în adoptarea unui model inovator de comerț electronic care a transformat industria retail-ului în Occident în ultimii cinci ani.

Aceste platforme au evitat plata taxelor de import, livrând produse fabricate în China direct la consumatori, sub formă de colete individuale.

Prețurile accesibile și strategia de marketing intensă pe rețelele sociale au contribuit la crearea rapidă a unei baze mari de clienți pentru Shein și Temu.

Decizia lui Trump

Pe data de 2 mai, Trump a anulat scutirea de taxe pentru produsele cu valoare scăzută care intrau în SUA, cunoscută sub denumirea de „de minimis”, aplicabilă coletelor provenite din China și Hong Kong, numind-o „o mare înșelătorie”.

Președintele a înlocuit această scutire, care permitea coletelor a căror valoare era mai mică de 800 de dolari să fie scutite de taxe vamale, cu o taxă vamală de 90%, ulterior redusă la 30% ca parte a unei măsuri de detensionare a relațiilor comerciale cu China.

Ca urmare a acestor modificări de politică, Temu a decis să își schimbe modelul de afaceri, livrând acum comenzi de la furnizori din Statele Unite în loc de a expedia produse din fabricile din China.

Declinul numărului de utilizatori ai Temu și Shein poate fi, de asemenea, corelat cu o reducere a bugetului de publicitate al ambelor companii.

În ultimele trei luni, cheltuielile publicitare ale Temu în SUA au scăzut cu 87%, în timp ce cele ale Shein s-au redus cu 69% comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent, potrivit Sensor Tower.

Anul trecut, aceste companii ocupau locurile 10 și 11 în clasamentul celor mai mari agenți de publicitate digitală din SUA, în prezent aflându-se în afara topului 60.

Pe măsură ce mediul din Statele Unite devine mai puțin favorabil, Temu și Shein își concentrează atenția asupra pieței europene.

Numărul utilizatorilor aplicației Temu în luna iunie a crescut cu 76% în Franța, 71% în Spania și 64% în Germania, comparativ cu aceeași lună a anului trecut, conform Sensor Tower. În același timp, utilizatorii activi lunari ai Shein au crescut cu 13-20% în Marea Britanie, Germania și Franța.

Cu toate acestea, expansiunea în Europa ar putea fi afectată de intențiile UE de a impune o taxă de 2 euro pentru coletele mici care intră în blocul comunitar, iar guvernul britanic ia în considerare eliminarea aceleași scutiri fiscale.

Recomandari
Show Cookie Preferences