Liviu Vornicu preia conducerea operațiunilor comerciale la Philip Morris România

Liviu Vornicu preia conducerea operațiunilor comerciale la Philip Morris România
Liviu Vornicu Foto: PMI

Philip Morris International (PMI) l-a numit pe Liviu Vornicu Director de Operațiuni Comerciale la Philip Morris România, începând cu 1 iunie 2025. El preia acest rol de la Claudiu Ilian, care va deveni Country Manager al Philip Morris Slovenia.

Liviu Vornicu și-a început cariera în cadrul Philip Morris România în 2001. De-a lungul timpului, a ocupat diverse poziții de conducere în domenii precum Planificare Strategică, Dezvoltare Afaceri, Marketing, Vânzări și Relații Corporate. Experiența sa internațională vastă l-a condus către funcții de conducere inclusiv la sediul central PMI din Lausanne, Elveția. Între 2013 și 2019, a condus operațiunile comerciale în Georgia și apoi în Maroc, iar între 2021 și 2023 a avut funcții de conducere în Rusia și Europa de Est, concentrându-se pe dezvoltarea comercială. Din 2023, a coordonat operațiunile pentru un cluster de șase țări din Asia de Sud și Indochina.

În noua sa capacitate, Liviu Vornicu va accelera tranziția către produsele fără fum și va continua să întărească poziția companiei pe piață.

„Este o onoare să revin în România și să ocup funcția de Director de Operațiuni Comerciale în cadrul Philip Morris România, într-un moment esențial pentru transformarea companiei și a industriei. Ne concentrăm constant pe înțelegerea nevoilor consumatorilor adulți pentru a adapta responsabil prezența produselor noastre pe piață. Considerăm că țigările vor deveni o relicvă a trecutului. Misiunea noastră este să le substituim cu alternative mai bune pentru fumătorii adulți care altfel ar continua să fumeze. Aceste alternative, deja existente, sunt bazate pe știință, inovație și tehnologie. Ne concentrăm pe asigurarea accesului pentru partenerii noștri de comerț și fumătorii adulți, astfel încât aceștia să înțeleagă avantajele acestor produse comparativ cu continuarea fumatului. Ne angajăm să promovăm inovația și să oferim noi soluții pentru fumătorii adulți, astfel putem construi o Românie fără fum.”, a declarat Liviu Vornicu.

Philip Morris România face parte din Philip Morris International, o companie care își propune să transforme industria tutunului și să construiască un viitor fără fum. Viziunea PMI este de a înlocui țigările cu produse inovatoare fără fum care, deși nu sunt lipsite de riscuri, reprezintă o alegere mai bună decât fumatul.

Strategia comercială a Philip Morris România se bazează pe o abordare diversificată, oferind o gamă variată de produse din categoria alternativelor fără fum. Aceasta include dispozitive care încălzesc tutunul și pliculețe cu nicotină pentru uz oral, adaptate la nevoile consumatorilor într-o piață în continuă schimbare. Sistemul IQOS, un dispozitiv electronic de încălzire a tutunului destinat exclusiv adulților, a fost lansat pe piața din România în octombrie 2015 și a înregistrat o creștere constantă, devenind lider în categoria produselor fără fum.

PMI a investit semnificativ în fabrica din Otopeni, depășind 730 de milioane de dolari din 2017, pentru a dezvolta capacități de producție pentru consumabilele alternative, transformând-o într-o unitate de producție de top la nivel mondial.

Echipa de conducere a Philip Morris România include: Carmina Fusté (Managing Director), Kurnia Adhi Sulistyawan (Manufacturing Director), Liviu Vornicu (Director Commercial Operations), Marek Gebsky (Director Smokefree Products), Roxana Pîntea (Director External Affairs), Mihai Galiș (Director Strategy & Project Development), Gerasimos Contoguris (Director People & Culture), Sergiu Indrei (Director Combustibles Category), Emma Zeicescu (Director Communications), Denisa Cristea (Business Planning) și Răzvan Costi (Senior Counsel).

Philip Morris International: Lider global în construirea unui viitor fără fum.

Philip Morris International (PMI) este o companie internațională de renume în domeniul bunurilor de consum, dedicată construirii unui viitor fără fum și extinderii portofoliului de produse dincolo de tutun. Portofoliul său include atât țigări, cât și produse fără fum, cum ar fi cele care încălzesc tutunul și pliculețele cu nicotină. La sfârșitul anului 2024, produsele fără fum PMI erau disponibile în 95 de piețe, iar compania estimează că aproximativ 38,6 milioane de adulți din întreaga lume utilizează aceste produse. Acestea au reprezentat aproximativ 42% din veniturile totale nete ale PMI în primul trimestru din 2025.

Din 2008, PMI a investit mai mult de 14 miliarde de dolari pentru dezvoltarea și comercializarea de soluții inovatoare fără fum pentru adulți, care altfel ar continua să fumeze, având ca scop eliminarea completă a vânzării țigărilor. Compania a dezvoltat capacități de evaluare științifică de vârf, inclusiv în domeniul toxicologiei sistemelor și cercetării clinice.

După o analiză bazată pe dovezi științifice solide, FDA din SUA a autorizat comercializarea produsului snus General și a pliculețelor cu nicotină ZYN de la Swedish Match, precum și a unor versiuni ale dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI.

Cu o bază robustă în științele vieții, PMI aspiră să se extindă pe termen lung în domeniile de wellness și îngrijire a sănătății, propunând soluții integrate pentru îmbunătățirea calității vieții.

Pentru mai multe informații, vizitați www.pmi.com și www.pmiscience.com.

Articol realizat cu sprijinul Philip Morris România.

Recomandari
Show Cookie Preferences