GenAI – provocări și oportunități: Așteptările liderilor din companiile românești

Inteligența Artificială Generativă (GenAI) are potențialul de a transforma modele de afaceri, de a crește competiția pe piață și de a impune necesitatea de abilități noi pentru majoritatea angajaților. Aceasta este percepția dominantă în rândul liderilor companiilor din România, conform sondajului PwC CEO Survey 2024, deși gradul de adoptare și integrare strategică a GenAI în companiile românești rămâne încă limitat.
Numai un sfert dintre directorii executivi din România declară că GenAI a fost implementată în cadrul organizațiilor lor în ultimele 12 luni, iar 18% afirmă că și-au ajustat strategia tehnologică în contextul GenAI.
Deși se așteaptă ca GenAI să aibă un impact asupra afacerilor în termen scurt, incertitudinea cu privire la modul și amploarea acestuia persistă. De exemplu, 35% dintre liderii de companii românești cred că, în următoarele 12 luni, GenAI va ajuta la îmbunătățirea calității produselor și serviciilor lor. În comparație, 58% dintre executivii la nivel global consideră același lucru.
Articol scris de Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România
Articol realizat cu sprijinul PwC România