Ilie Bolojan aduce noi lămuriri privind deturnarea campaniei PNL pe TikTok: „Nu am informații despre modul în care s-a desfășurat acest incident”
Președintele interimar al PNL, Ilie Bolojan, a discutat luni seară despre campania plătită de partid pentru rețeaua de socializare TikTok și despre acuzațiile conform cărora fondurile ar fi fost redirecționate în favoarea candidatului Călin Georgescu.
„Fondurile Partidului Național Liberal nu au fost utilizate de TikTok pentru promovarea lui Călin Georgescu. Pot să explic ce am înțeles că s-a întâmplat, în mod corect și transparent: PNL a încercat, la începutul campaniei, să creeze o așteptare pentru un candidat la președinția României, care să corespundă profilului domnului Ciucă, în același timp promovând valorile familiei tradiționale și europene susținute de partid”, a declarat Bolojan, în cadrul unei emisiuni la Digi24.
„Problema constă în faptul că cele două agenții implicate în campanie, Kensington și altă firmă, nu au derulat o campanie de promovare ci au creat un profil care direcționa utilizatorii – imaginați-vă ca o televiziune similară cu Digi, unde erai îndrumat către un site. Pe parcursul campaniei, adresa către care erai trimis s-a modificat. Deturnarea nu a fost realizată de firma Kensington, care a depus plângere penală în această privință”, a adăugat liderul PNL.
El a detaliat cum a aflat despre deturnarea campaniei, explicând că reprezentanții firmei Kensington Communication i-au adus la cunoștință cele întâmplate, după ce jurnaliștii au început să investigheze subiectul.
Aceste informații au fost comunicate după încheierea campaniei, a subliniat Bolojan.
„Așteptăm concluziile acestei plângeri, dar eu nu am detalii despre cum a avut loc acest incident. Ar fi fost total anormal, având resursele pe care le deținem, să nu ne concentrăm pe promovarea valorilor noastre și să ne implicăm în altceva. Aceasta a fost o situație neobișnuită și inacceptabilă. Din punct de vedere moral și al fondurilor implicate, ne simțim afectați, solicitând să rămânem nevinovați în această problemă”, a concluzionat Ilie Bolojan.
În cursul aceleași zile, într-o conferință de presă, Bolojan a afirmat că răspunsurile vor veni de la procurori: „Când vom primi rezultate în urma plângerii penale, vă asigur că vom oferi explicații”.
Aceasta a fost prima reacție oficială a PNL cu privire la situația apărută, la trei săptămâni după ce a fost raportat că o campanie plătită de partid a sprijinit candidatul Călin Georgescu pe TikTok.
Interogat de un reporter despre acest subiect, președintele PNL a menționat că așteaptă finalizarea anchetei derulate în urma plângerii penale a Kensington, firma angajată de partid pentru realizarea campaniei.
Tot în aceeași zi, PNL a adoptat o declarație în cadrul ședinței Biroului Politic Național, evidențiind că „spațiul online românesc continuă să fie inundat cu mesaje antieuropene, anticonstituționale și antinaționale”.
Se menționează că PNL a finanțat campania #EchilibruşiVerticalitate, realizată cu ajutorul influencerilor pe TikTok, care a fost comparată în documentele declasificate cu o campanie similară desfășurată de Federația Rusă în Ucraina, înainte de invazie.
Conform informațiilor, 130 de influenceri angajați de Kensington Communication, firma care oferă servicii de marketing politic, au inițiat în noiembrie 2024 o campanie denumită #EchilibruşiVerticalitate.
ANAF a identificat că „campania Echilibru și Verticalitate, derulată pe TikTok, a fost plătită cu fonduri de la Partidul Național Liberal”, conform unei surse anonime.
Influencerii au primit un scenariu și au transmis printr-un video calitățile unui posibil președinte, fără a-l numi explicit. Unele comentarii de la videoclipuri au menționat: „Călin Georgescu”.