În țara dosarului cu șină, un furnizor de sănătate iese în evidență prin performanța digitalizării. Ce caracteristici are cea mai digitalizată companie medicală din România?

Digitalizarea în domeniul sănătății nu este un concept nou, însă ultimele cinci ani au declanșat o transformare notabilă în acest sector. Inițial impulsionată de criza sanitară globală, această evoluție a fost accelerată de progresul rapid al tehnologiilor bazate pe Inteligență Artificială care au dus la creșterea semnificativă a utilizării soluțiilor digitale.
Nu toate sistemele digitale sunt egale în ceea ce privește eficiența și rapiditatea. Factorii esențiali care contribuie la performanță includ relevanța problemei pe care o abordează și design-ul interfeței, care joacă un rol crucial în decizia pacienților de a le utiliza repetat.
Rețeaua de sănătate Regina Maria s-a dovedit a fi un exemplu strălucit în digitalizare, având sute de mii de pacienți care își fac programări online în fiecare lună. Cu peste 1 milion de consultații efectuate prin Clinica Virtuală și una dintre cele mai utilizate aplicații medicale din Europa, rețeaua a redefinit interacțiunea pacienților cu serviciile de sănătate. Aceasta este recunoscută ca cea mai digitalizată companie de sănătate din România.
„Digitalizarea a fost o prioritate strategică pentru noi de mulți ani. O considerăm esențială pentru menținerea standardelor înalte de calitate medicală, ceea ce ne-a transformat într-un lider în adoptarea tehnologiilor digitale și a Inteligenței Artificiale în domeniul sănătății din România,” declară Fady Chreih, CEO Regina Maria. „Am implementat o serie de inițiative și soluții digitale menite să sprijine pacienții noștri și să ne consolideze poziția de lider în digitalizarea sectorului medical din România.”
Rețeaua de sănătate a obținut în acest an titlul de Consumer & Business Superbrand, un rezultat ce a fost influențat de progresele înregistrate în digitalizare. Această distincție reflectă atât opinia experților din domeniu, cât și percepțiile consumatorilor, conform unui sondaj realizat de Ipsos în cadrul programului Superbrands România 2024-2025.
„Infrastructura digitală și inițiativele de digitalizare pe care Regina Maria le-a implementat sunt fără precedent în sistemul de sănătate din țară. Acestea au contribuit la schimbarea profundă a modului în care pacienții își asumă rolul activ în gestionarea sănătății lor și în accesarea serviciilor medicale,” subliniază Fady Chreih. „Ne aflăm deja în etapa 3.0 a dezvoltării noastre, iar împreună cu Mehiläinen Group, ne focusăm pe construirea unui viitor medical mai performant, digitalizat și accesibil, unde siguranța pacientului și calitatea serviciilor rămân priorități.”
Iată câteva dintre inovațiile digitale realizate de Regina Maria:
- 2012 – Initierea sistemului de recenzii online pentru medicii din rețea, care rămâne unul dintre cele mai complete și transparente din România, acumulând aproape 1 milion de recenzii, cu o medie de 9,63;
- 2014 – Lansarea aplicației mobile Regina Maria, care dispune în prezent de 1,7 milioane de conturi, fiind cea mai populară aplicație medicală din România și din restul regiunii;
- 2019 – Introducerea serviciului self check-in pentru pacienți, permițându-le să se înregistreze rapid și să reducă timpii de așteptare;
- 2020 – Într-un timp record, la doar 10 zile după declararea pandemiei, Regina Maria lansează Clinica Virtuală, devenind cea mai complexă soluție de telemedicină disponibilă local. Până acum, pacienții români au efectuat peste 1,5 milioane de programări prin intermediul acesteia;
- 2021 – Regina Maria devine prima rețea din țară care utilizează integrat un algoritm de inteligență artificială pentru servicii de Computer Tomograf toracic și radiografii toracice, fiind inițiatorul unui proiect pilot având ca scop validarea acurateței investigațiilor post COVID;
- 2022 – Lansarea primului Asistent Virtual din România ce evaluează online simptomele pacienților, un instrument bazat pe inteligență artificială, cu o bază de date de peste 720 de afecțiuni medicale. Asistentul a fost accesat de 20.000 de ori lunar, numărul continuând să crească;
- 2024 – Integrarea tehnologiei AI a startup-ului românesc Parol, care va optimiza sarcinile administrative din cadrul consultațiilor medicale.
- 2025 – Trecerea la etapa Regina Maria 3.0, în colaborare cu Mehiläinen Group.
Acest articol a fost sprijinit de inițiativa Superbrands.