Nissan în căutarea unor investitori care să preia rolul Renault în acționariat

Nissan în căutarea unor investitori care să preia rolul Renault în acționariat
Logourile Renault și Nissan, fotografiate în fața unui dealership din capitala japoneză Tokyo, FOTO: Morio Taga / Jiji Press Photo / Profimedia Images

Compania auto japoneză Nissan Motor își caută un partener de lungă durată, precum o bancă sau un grup de asigurări, care să înlocuiască o parte din acțiunile cedate de asociatul său francez, Renault, conform unui articol publicat de Financial Times.

Nissan, al treilea mare producător auto japonez ca vânzări de vehicule, nu exclude posibilitatea ca rivalul său Honda Motor, care ocupă locul al doilea pe piața auto niponă, să achiziționeze o parte din acțiunile sale, conform surselor citate de Financial Times.

Recent, Nissan a anunțat o prognoză de profit mai slabă și a planificat reducerea a 9.000 de locuri de muncă la nivel mondial, fiind afectat de vânzările slabe din SUA și China, principalele sale piețe.

De asemenea, vânzările Nissan au fost afectate de competiția acerbă din partea mărcilor chineze, precum BYD.

Acum câteva luni, compania estima o producție cu 50.000 de unități mai mică pentru anul curent, având un obiectiv total de 3,65 milioane de vehicule. Însă acum, compania se confruntă cu o ajustare mult mai severă.

Profitul operațional din semestrul trei a fost de șase ori mai mic comparativ cu aceeași perioadă din 2023, iar Nissan și-a revizuit așteptările de profit operațional pentru întregul an fiscal, de la 500 miliarde yeni la 150 miliarde yeni (aproximativ 974 milioane dolari).

Revizuirea parteneriatului istoric dintre Nissan și Renault

Anul trecut, Nissan și Renault au decis să reanalizeze parteneriatul lor istoric, după deteriorarea alianței care a durat câteva decenii.

Conform acordului din 1999, Renault deținea 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controla 15% din acțiunile Renault, fără drept de vot în cadrul grupului francez.

Renault a vândut o parte din acțiunile Nissan, în valoare de 765 milioane de euro, la sfârșitul anului trecut, urmată de o nouă vânzare de 2,5% la finalul lunii martie, depășind așteptările analiștilor.

Compania franceză intenționează să își reducă participația deținută la Nissan până la 15%, de la un nivel inițial de 43%.

Recomandari
Show Cookie Preferences