O companie de telefoane mobile a lansat un vehicul, primind peste 200.000 de comenzi în primele 3 minute: „Se vinde ca pâinea caldă”

Xiaomi, cunoscută pe plan internațional pentru telefoanele sale, a introdus un nou model de mașină la un preț ușor inferior celui al modelului Tesla Model Y, atrăgând deja sute de mii de clienți, conform informațiilor de pe site-ul Business Insider.
Într-o postare pe rețeaua de socializare chineză Weibo, compania a anunțat că a primit peste 200.000 de comenzi pentru vehiculul YU7 în primele trei minute de la lansarea sa în Beijing.
După o oră de la lansarea vânzărilor, compania a raportat peste 289.000 de comenzi pentru acest model, conform unei a doua postări.
Prețul de pornire al vehiculului este de 35.000 de dolari, concurând astfel cu modelul Model Y, cel mai vândut SUV din China, care are un preț de început de 36.760 de dolari.
Fondatorul și CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, a făcut câteva observații ironice la adresa Tesla, condusă de Elon Musk, în cadrul evenimentului de lansare.
„Tesla a invitat competiția, iar noi, la Xiaomi, refuzăm să ne acceptăm înfrângerea. Astăzi răspundem oficial invitației Tesla de a face comparații”, a declarat Lei.
Acțiunile Xiaomi au crescut cu 8% la un nivel record vineri în Hong Kong, ca urmare a cererii mari pentru comenzi. Ziua s-a încheiat cu o creștere de aproximativ 3,6%, atingând aproape 59 de dolari Hong Kong.
„YU7 pare să aibă o vânzare rapidă, în ciuda costurilor ușor mai ridicate decât previziunile inițiale”, au menționat analiștii de la Jefferies, conduși de Edison Lee.
„Prețul YU7 este puțin sub cel al Modelului Y, însă oferă specificații și performanțe superioare”, au adăugat aceștia. „Modelul Y reprezintă principalul obiectiv al YU7 și ne așteptăm ca acesta să capteze o pondere din piața Modelului Y.”
YU7 reprezintă a doua intrare a Xiaomi pe piața vehiculelor electrice, după ce compania a lansat anul trecut sedanul SU7.