Ofensiva vehiculelor electrice la Shanghai: Rivalele Tesla se pregătesc pentru luptă

Ofensiva vehiculelor electrice la Shanghai: Rivalele Tesla se pregătesc pentru luptă
xPEng G6. Sursă foto: Anusak Laowilas/NurPhoto/Shutter / Shutterstock Editorial / Profimedia

La Salonul Auto de la Shanghai, deschis între 23 aprilie și 2 mai, peste 70 de branduri auto, atât chineze, cât și internaționale, vor dezvălui mai mult de 100 de modele noi sau revizuite, conform informațiilor de la Reuters. Acest eveniment se desfășoară într-un context de competiție acerbă pe cea mai mare piață mondială de vehicule electrice și hibride, unde fiecare detaliu poate influența decizia consumatorilor.

Printre principalii actori se numără producătorii auto de renume din China, precum BYD și Geely, alături de giganți internaționali ca Volkswagen, Nissan, Toyota și Cadillac, care își vor disputa atenția publicului și a mass-media.

Accidentul fatal amplifică îngrijorările privind tehnologia autonomă

Într-un climat de competiție acerbă, producătorii se îndreaptă acum spre noile sisteme de asistență pentru șofat ca instrumente de diferențiere a produselor. Totuși, un recent accident tragic, soldat cu trei victime, implicând modelul electric SU7 de la Xiaomi, care a luat foc în urma impactului cu un stâlp, a generat reacții severe din partea autorităților chineze.

Ca urmare, guvernul a interzis utilizarea termenilor precum „autonom” sau „inteligent” în materialele publicitare, obligând companii precum BYD și Zeekr să își revizuiască mesajele publice și să pună accentul pe siguranță în loc de automatizare.

Strategia BYD: „Ochiul lui Dumnezeu” pentru asistența la condus

BYD, liderul pieței locale de vehicule electrice și hibride, a anunțat recent că va oferi gratuit sistemul său avansat de asistență la șofat, cunoscut sub numele de "Ochiul lui Dumnezeu", pe toate modelele, inclusiv cele de buget, începute de la aproximativ 10.000 de dolari. Această strategie este considerată o reacție proactivă la concurență, având scopul de a reduce prețurile și de a destabiliza competitorii.

De asemenea, guvernul chinez a implementat restricții asupra actualizărilor software la distanță pentru aceste sisteme, care nu pot fi efectuate fără aprobarea acestuia.

Tesla a fost nevoită să suspendă temporar testarea gratuită a software-ului "Full Self Driving" în China, renunțând ulterior la denumire și folosind o formulare mai precaută: "condus asistat inteligent".

Huawei, care a colaborat cu diversi producători locali pentru a lansa opt modele electrice, a demarat o campanie privind utilizarea responsabilă a sistemelor automate.

Geely, prin marca sa electrică Zeekr, intenționa să lanseze primul său model cu tehnologie de condus autonom de nivel 3, dar, în urma noilor restricții, a decis să se concentreze pe prezentarea modelelor hibride și inovațiile în tehnologia bateriilor.

În plus, autoritățile chineze au anunțat întărirea reglementărilor privind standardele pentru bateriile electrice, cu scopul de a minimiza riscurile de incendii și explozii.

Competitia pentru Model Y: Creșterea rivalilor electrice

Sectorul vehiculelor electrice din China continuă să crească rapid, depășind recent pragul de jumătate din noile înmatriculări, un obiectiv care fusese stabilit inițial de autoritățile de la Beijing pentru 2030.

La salonul din Shanghai, mai multe modele crossover electrice sunt prezentate ca rivali direcți ai Model Y de la Tesla, având caracteristici superioare de încărcare, asistență la condus și divertisment, la prețuri mai accesibile. Printre acestea se numără Xpeng G6, Zeekr E6 și Xiaomi SU7 Ultra.

În ciuda absenței de la evenimentele auto din China din 2021, Tesla continuă să piardă teren. Cota de piață pentru vehicule electrice cu baterie a scăzut de la 15% în 2020 la doar 9% în primul trimestru din 2024, iar vânzările sale globale au scăzut pentru prima dată anul trecut.

Analistul auto independent Lei Xing, care a studiat evoluția industriei auto din China timp de două decenii, a caracterizat aceste și alte noi modele electrice chinezești ca fiind formidable „ucigașe ale Modelului Y”.

„Este un tsunami de presiune” asupra modelului cel mai bine vândut de la Tesla, a adăugat el. „Nu un singur vehicul va reuși să înfrângă Modelul Y – ci o duzină sau mai multe.”

Recomandari
Show Cookie Preferences