Remus Pricopie analizează prioritățile din învățământ: o remunerație echitabilă sau angajamentul față de elevi în deschiderea anului școlar?

Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, condamnă protestele profesorilor din prima zi a anului școlar, care au dus la anularea festivităților de deschidere în numeroase școli, afirmând că situația ridică o întrebare profundă.
Luni, Pricopie a emis un comunicat în care cere responsabilitate și grijă pentru elevi în contextul acțiunilor de protest ale cadrelor didactice.
Estimările indică faptul că aproape trei milioane de copii ar fi trebuit să înceapă orele, însă curțile multor unități au rămas goale iar festivitățile inaugurale nu au avut loc. Această situație devine o reflecție dureroasă: este prioritar dreptul la salarizare și condiții de muncă decent sau obligația de a fi alături de elevi în prima zi? Deschiderea anului nu este o formalitate; reprezintă un moment cu încărcătură emoțională și socială ce marchează începutul unui an școlar și întărește legătura dintre unitățile de învățământ și comunitate.
Protestele nu trebuie să afecteze elevii
Ca fost ministru al Educației, el înțelege cererile profesorilor și le respectă, însă avertizează că acțiunile de protest nu pot afecta elevii, care sunt cei mai vulnerabili și nu au nicio vină în acest conflict.
Dialogul și negocierile trebuie să continue, iar protestele nu trebuie să prejudicieze elevii. Ministerul Educației trebuie să dezvolte un plan credibil pentru sprijinul profesiei didactice, iar sindicatele, conșiente de context, sunt invitate să manifeste solidaritate cu întreaga societate și să contribuie la formularea unor soluții echilibrate.
Școala aparține elevilor, nu politicienilor sau sindicatelor. Trebuie să găsim soluții care să transforme educația într-o bucurie, nu într-un conflict permanent. Îl cunosc pe liderii sindicatelor și pe reprezentanții coaliției aflate la guvernare; toți sunt oameni serioși și responsabili. Sunt convins că, dacă vorbesc mai des unii cu alții și chiar se ascultă, vor identifica repede soluții decente pentru a avansa împreună, nu separat.
În încheiere, Pricopie subliniază că consolidarea responsabilității colective este esențială pentru un început de an școlar solid, în care educația să rămână prioritatea tuturor actorilor implicați.