Un cercetător de la Universitatea Stanford dorește să implementeze „agenți” A.I. în sălile de clasă: „Cum se descurcă un profesor când trebuie să predea un subiect complet necunoscut?”

Kira Learning, un startup în tehnologia educațională, fondat de profesorul Andrew Ng de la Universitatea Stanford și de creatorul Google Brain, a introdus o platformă inovatoare care integrează „agenți” A.I. în mediul educativ, conform raportărilor din presa de specialitate.
Potrivit Kira Learning, agenții A.I. sunt concepuți pentru a prelua sarcinile repetitive care consumă mult timp profesorilor, ajutând la corectarea lucrărilor, planificarea lecțiilor și analiza interacțiunilor din clasă pentru a oferi informații despre elevi, fie că au rezultate bune sau întâmpină dificultăți. Platforma include și sesiuni de meditație individuală pentru elevi.
Așa-numiții „agenți” A.I. sunt sisteme create să funcționeze autonom sau semi-autonom, având capacitatea de a lua decizii bazate pe reguli stabilite, date sau experiențe anterioare. Spre deosebire de simplele chatbots sau algoritmi pasivi, agenții A.I. sunt concepuți pentru a îndeplini sarcini fără a necesita instrucțiuni pentru fiecare pas.
Obiectivul Kira Learning este de a elibera profesorii de sarcinile administrative, permițându-le să se concentreze pe facilitarea procesului educațional, mai degrabă decât pe doar transmiterea informațiilor.
Odată cu integrarea tot mai mare a inteligenței artificiale în educație, Ng consideră că această schimbare marchează o transformare semnificativă a rolului educatorilor.
„Inteligența artificială redefinește esența a ceea ce înseamnă să fii un bun profesor”, a declarat el, adăugând că „în trecut, profesorii erau considerați experți în domeniul lor. Însă, odată cu schimbările rapide de pe piața muncii și cu introducerea de noi subiecte pentru a pregăti elevii pentru o lume în continuă schimbare, ce se întâmplă când un profesor trebuie să predea un subiect nou, precum știința calculatoarelor, fără a avea experiență anterioară în acel domeniu?”
Compania lui Andrew Ng a creat agenți A.I. pentru elevi și profesori
Pentru a sprijini profesorii în adaptarea rapidă, Kira a dezvoltat tutori A.I. care îi ajută să se familiarizeze cu noi subiecte. De asemenea, au fost creați asistenți educaționali A.I. pentru a sprijini activitățile din clasă. În 2023, compania a încheiat un parteneriat cu Tennessee, una dintre primele state americane care a adoptat o lege în acest sens, pentru a implementa platforma în școlile publice gimnaziale și liceale din regiune.
De atunci, platforma a fost integrată în sute de districte școlare din diverse state din SUA.
În prezent, Kira își extinde platforma pentru a include toate disciplinele. Noua suită de agenți A.I. va avansa către obiectivul final al companiei: personalizarea experienței de învățare.
Ng este o personalitate proeminentă în domeniul inteligenței artificiale și educației, având inițiative precum Coursera și DeepLearning.AI, unde este disponibil și cursul său recent, „Vibe Coding 101”.
Într-un interviu din 2014 cu Forbes, Ng a afirmat că A.I. are „capacitatea de a elibera omenirea de multe dintre povara mentală”.
„Fricțiune” în interacțiunile dintre A.I. și elevi
Cu toate acestea, semnificația „povării mentale” în educație rămâne puțin ambiguu, având în vedere că mulți profesori și elevi sunt îngrijorați că tehnologia ar putea afecta negativ dezvoltarea abilităților.
Kira Learning își propune să depășească limitele inteligenței artificiale generative, eliminând activitățile repetitive pentru a optimiza procesul educațional.
Unul dintre scopurile Kira este de a introduce „fricțiune” în dialogurile elevilor cu A.I. în momentele adecvate, pentru a facilita o ușoară provocare care să conducă la o învățare profundă.
Practic, aceasta înseamnă că platforma Kira va ghida elevii prin rezolvarea unor probleme complexe, adaptându-se la nivelul de înțelegere individual al fiecărui elev.
Agenții A.I. creați de Kira utilizează aceste informații pentru a oferi profesorilor perspective asupra competențelor elevilor, generând hărți de cunoștințe pentru a identifica ce știu și ce nu știu elevii într-un anumit domeniu.