Contract de 2,1 miliarde lei pentru modernizarea unei linii feroviare esențiale din sudul României

CFR Infrastructură a anunțat semnarea unui contract pentru modernizarea integrală a liniei feroviare dintre București, Jilava și Giurgiu Nord Frontieră, având o valoare de 2,1 miliarde lei, fără TVA. Lucrările vor fi finalizate în termen de 30 de luni.
Există două rute feroviare care leagă Bucureștiul de Giurgiu: varianta ce urmează a fi modernizată pe la Gara Progresu și Comana, și ruta ocolită prin Videle. În prezent, o călătorie cu trenul durează mult mai mult comparativ cu o călătorie cu mașina de o oră. Acum două decenii și jumătate, trenurile rapide parcurgeau această distanță în o oră și jumătate, dar din 2005 rutele internaționale către Bulgaria și Turcia au fost deviate prin Videle, astfel că traseul București – Sofia durează peste zece ore.
Asocierea RailWorks, compusă din ARCADA Company – liderul de asociere – și ALSTOM Transport S.A., a câștigat procedura de achiziție publică, iar contractul pentru proiectare și execuție a fost semnat. Anunțul despre oferta câștigătoare făcut de CFR SA a avut loc în ianuarie.
Se vor moderniza 93 de kilometri, cu obiectivul de a reduce durata călătoriilor și a face zona Giurgiu mai atractivă pentru investiții. Segmentul Vidra – Comana nu este inclus în „lotul 2” deoarece a fost modernizat anterior, incluzând și construcția noului pod de la Grădiștea.
Contractul are o durată totală de 158 de luni, constând în 6 luni pentru proiectare, 30 de luni pentru execuție, o garanție de 120 de luni și 2 luni pentru activități post-recepție finală.
Investiția se axează pe „Modernizarea infrastructurii feroviare între stațiile CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră – Lot 2”.
Impactul așteptat al modernizării
- creșterea mobilității și accesului pentru locuitorii și afacerile din județele Ilfov și Giurgiu;
- măsuri pentru a face orașul Giurgiu mai atrăgător și pentru a consolida legăturile sale cu rețelele de transport europene;
- atragerea de investiții în zonele economice precum Parcul Industrial și Tehnologic Giurgiu Nord, Centrul de Afaceri Transfrontalier Danubius și platforma trimodală „High Performance Green Port”;
- creșterea vitezei medii a trenurilor și reducerea considerabilă a timpului de călătorie;
- îmbunătățirea siguranței și confortului călătorilor;
- scăderea emisiilor poluante și a impactului negativ asupra mediului înconjurător;
- descongestionarea traficului feroviar în zona Capitalei și a localităților din vecinătate.