Doi operatori aerieni importanți au fost chemați în judecată în Statele Unite pentru o practică de vânzare a biletelor considerată înșelătoare.

Delta Air Lines și United Airlines, printre cele mai mari nume din aviația americană, au fost supuse unui proces săptămâna aceasta, intentat de pasageri care acuză modul în care sunt prezentate locurile disponibile pe platformele lor online.
Reclamantii susțin că, în timp ce clienții cumpără bilete de la companii rivale precum Alaska Airlines sau American Airlines, site-urile respective indică dacă un loc la geam are sau nu un geam real. Delta și United nu informat clienții despre această diferență, potrivit plângerilor depuse în instanță.
Acțiunea precizează că numărul persoanelor afectate ar putea depăși un milion.
Conform plângerii, Delta a vândut în mod conștient și de ani buni locuri la geam fără geam real. Se arată că anumite modele de aeronave ale operatorului—Boeing 737, Boeing 757 și Airbus A321—au rânduri tradiționale cu geam, însă geamul lipsește din cauza poziționării componentelor interne precum canalele de aer condiționat sau conductele. Compania operează sute de avioane de acest tip, efectuând numeroase zboruri zilnic, iar astfel ar fi comercializat peste un milion de locuri la geam fără geam în perioada analizată.
Documentul subliniază faptul că pasagerii au motive variate pentru a alege un loc la geam, inclusiv teama de spațiul închis. Plângerile afirmă că aceste bilete sunt mai scumpe, iar reclamanții susțin că au plătit pentru un beneficiu pe care nu l-au primit.
Materialele depuse conțin fotografii și mesaje din rețelele sociale în care utilizatorii reclamă că au plătit în plus fără a primi locul la geam.
Companiile, acuzați că denaturează natura biletelor pe care le vând
Analize independente indică existența platformelor terțe, precum SeatGuru, care permit consumatorilor să verifice configurația unui avion pentru a afla dacă un loc oferă sau nu vedere reală. Avocatul Carter Greenbaum, reprezentantul reclamanților, a comentat pentru presă în legătură cu situația:
„O companie nu poate altera caracterul produsului pe care îl vinde și apoi să se bazeze pe recenzii ale terților ca să susțină că un client ar fi trebuit să știe că mințea.”
Procesul mai menționează că taxele suplimentare pentru obținerea unui loc la geam se pot aduna rapid.
„Costul adițional pentru alegerea unui loc la geam este semnificativ. Un pasager din clasa economică «basic» ar putea să cheltuiască peste 40 de dolari pentru a face trecerea la un nivel tarifar superior și apoi să plătească peste 30 de dolari pentru a selecta un loc la geam.”
United a refuzat să comenteze cazul, invocând faptul că este o chestiune juridică în desfășurare. Delta nu a răspuns deocamdată solicitărilor de comentariu transmise joi.