Fiul lui Hugh Hefner a făcut o ofertă pentru a recumpăra Playboy, promisând salvarea brandului
Cooper Hefner, cel mai tânăr descendent al lui Hugh Hefner, a propus luni suma de 100 de milioane de dolari pentru achiziționarea brandului Playboy și a drepturilor de proprietate intelectuală asociate de la Playboy Group, conform informațiilor publicate de The Wrap.
Hefner, în vârstă de 33 de ani, a declarat pentru Wall Street Journal că Playboy reprezintă „o companie americană deosebită și un brand emblematic”, subliniind că, în ciuda legăturii sale personale cu acesta, brandul necesită o nouă direcție. El a menționat că managementul recent a fost atât de defectuos încât există riscul ca brandul să dispară complet.
Fiul lui Hugh Hefner critică conducerea actuală, afirmând că aceasta a pătruns în domenii în care nu și-a avut niciodată activitatea anterioară, lansând produse care „nu rezonează cu consumatorii, clienții sau fanii”.
„Declinul afacerii și pierderea relevanței brandului sunt un rezultat direct al conducerii necorespunzătoare,” a adăugat el.
Compania s-a listat din nou pe piața de capital începutul anului 2021, dar prețul acțiunilor a scăzut cu peste 90% de atunci. În acest an, capitalizarea pe bursă a Playboy a scăzut cu aproape 15%, acumulând un total de 62,07 milioane de dolari.
Conform jurnaliștilor de la Wall Street Journal, datoriile totale ale companiei depășesc suma de 200 de milioane de dolari.
Moștenitorii lui Hugh Hefner au vândut Playboy după decesul acestuia
Cooper Hefner, care a ocupat funcția de director comercial al companiei între 2016 și 2019, timp în care familia Hefner avea încă o parte din proprietate, a declarat că intenționează să „revitalizeze” brandul prin oferte de licențiere și parteneriate media.
Dacă oferta sa de 100 de milioane de dolari va fi acceptată, el plănuiește să revină la companie în calitate de CEO, gestionând brandul Playboy prin firma sa de investiții, Hefner Capital.
Playboy a fost fondată de Hugh Hefner în 1953, cu peste două decenii înainte de apariția competiției principale, Hustler, revista lui Larry Flynt.
Hefner a decedat în 2017, iar ultima ediție în format print a revistei Playboy a fost lansată în 2020, conducerea explicând acea decizie prin dificultățile create pe piața mass-media de pandemia de COVID-19. Totuși, tirajul revistei înregistra deja o scădere semnificativă de ani buni.
După decesul lui Hefner, moștenitorii acestuia au vândut în 2018 ultimele părți din acțiunile deținute în Playboy Group, compania înființată pentru a gestiona revista și celelalte afaceri ale imperiului Playboy.