Furturi record în magazinele din Germania: Provocări economice și sociale cercetate

Furturi record în magazinele din Germania: Provocări economice și sociale cercetate
La cumpărături într-un supermarket din Germania, FOTO: Jakob Berg / Alamy / Profimedia Images

Conform agenției Bloomberg, furturile din magazinele germane au atins un nou vârf istoric.

Un raport recent de la EHI Retail Institute din Koln arată că pierderile de inventar din Germania au atins 4,95 miliarde de euro în anul trecut, marcând o creștere de 3% față de 2022, fiind cea mai mare valoare înregistrată până acum.

Această creștere se explică în mare parte printr-o creștere de aproape 5% a furturilor efectuate de clienți, care s-au ridicat la 2,95 miliarde de euro. De asemenea, angajații magazinelor au generat pierderi de aproximativ 890 milioane de euro. Restul pierderilor a fost atribuit furnizorilor, personalului auxiliar sau erorilor organizaționale, cum ar fi etichetarea greșită.

Studiul, bazat pe datele de la 98 de retaileri din Germania care dețin peste 17.000 de magazine, subliniază că furturile și măsurile de prevenție contribuie la creșterea prețurilor cu aproximativ 1,5%.

Industria de retail din Germania presupune circa trei milioane de locuri de muncă, generând vânzări anuale estimative de 630 miliarde de euro.

Grupările infracționale organizate, o amenințare pentru magazinele germane

Conform autorilor studiului, un factor major al acestei situații este creșterea activităților grupărilor infracționale organizate, fiind responsabile pentru aproximativ o treime din pierderile totale de inventar din anul trecut.

Studiul identifică faptul că hoții vizează în special articole mici, dar valoroase, precum alcoolul și cafeaua din supermarketuri, aparatele de ras și parfumurile din farmacii, dar și produse electronice și îmbrăcăminte de marcă.

Inflatia a făcut, de asemenea, ca produsele de bază să devină mai scumpe. Germanii, asemenea altor națiuni globale, au resimțit o creștere bruscă a inflației în timpul pandemiei COVID-19, atingând cele mai ridicate niveluri din ultimele decenii. Deși inflația a fost ulterior controlată, prețurile ridicate au rămas o realitate.

Autorul studiului, Frank Horst, afirmă că este dificil de determinat dacă oamenii fură din cauza imposibilității de a-și permite anumite produse sau ca formă de protest împotriva prețurilor mari.

Această problemă nu este specifică Germaniei; furturile din magazine au crescut în multe alte regiuni din Europa și SUA după sfârșitul pandemiei, determinând magazinele să angajeze detectivi interni, să instituie măsuri de securitate, cum ar fi dispozitive de blocare la produse, și să implementeze tehnologii avansate de supraveghere.

De asemenea, expansiunea sistemelor self-checkout ar putea contribui la această tendință, fapt ce a determinat mulți retaileri să ceară clienților să își scaneze bonul înainte de a părăsi magazinul.

Recomandari
Show Cookie Preferences