Microsoft dezvoltă „agenți” A.I. capabili să colaboreze între diverse companii și să rețină informații

Microsoft își imaginează un viitor în care agenții de inteligență artificială (A.I.) din cadrul diferitelor companii vor putea colabora cu tehnologii similare de la alte firme și vor avea o capacitate îmbunătățită de a reține interacțiunile, a declarat duminică directorul tehnologic al companiei, conform Reuters.
Compania va organiza luni, la Seattle, evenimentul „Build”, conferința anuală dedicată dezvoltatorilor, care va avea loc pe 19 mai, la care analiștii anticipează prezentarea celor mai recente instrumente destinate inginerilor care dezvoltă soluții de inteligență artificială.
Într-o întâlnire premergătoare conferinței, Kevin Scott, directorul tehnologic al Microsoft, a informat jurnaliștii și analiștii că eforturile companiei se concentrează pe promovarea adoptării unor standarde în domeniul tehnologiei, menite să faciliteze colaborarea între agenții dezvoltați de diferite entități.
Agenții A.I. reprezintă sisteme sau aplicații capabile să acționeze autonom sau semi-autonom pentru a îndeplini anumite sarcini, luând decizii bazate pe reguli, informații sau experiența anterioară. Spre deosebire de un chatbot simplu sau de un algoritm pasiv, un agent A.I. este conceput pentru a „realiza sarcini” fără a necesita instrucțiuni pentru fiecare acțiune.
Microsoft preconizează o evoluție a A.I. similară cu dezvoltarea internetului din anii ’90
Scott a menționat că Microsoft susține tehnologia cunoscută sub numele de Model Context Protocol (MCP), un protocol open-source lansat de Anthropic, o companie sprijinită de Google. Potrivit lui Scott, MCP ar putea avea un impact similar cu cel al protocoalelor de hipertext în expansiunea internetului în anii 1990.
„Acest lucru înseamnă că viziunea ta poate influența forma pe care o va lua rețeaua agenților – nu doar un număr limitat de companii care s-au ocupat primele de aceste provocări”, a explicat Scott.
De asemenea, el a menționat că Microsoft lucrează pentru a permite agențiilor de inteligență artificială să aibă o memorie mai eficientă legată de cerințele utilizatorilor, subliniind că, până în prezent, „majoritatea inovațiilor noastre par a fi foarte tranzacționale”.
Îmbunătățirea memoriei unui agent A.I. implică, însă, costuri ridicate, deoarece acestea necesită o capacitate de procesare superioară.
Microsoft explorează o nouă metodă denumită „structured retrieval augmentation” (completare structurată a regăsirii), prin care un agent extrage informații relevante din fiecare schimb de mesaje cu utilizatorul, creând o structură a subiectelor discutate.
„Aceasta reflectă modul în care se dezvoltă un creier biologic – nu se impune o memorie rigidă de fiecare dată când este nevoie de soluționarea unei probleme”, a concluzionat Scott.
FOTO articol: Bualong Sadsana | Dreamstime.com.