Modernizarea unei rețele feroviare de 150 km în Moldova poate depăși 2 miliarde de euro. Proiectul va fi prezentat în cadrul ședinței de Guvern.

Modernizarea unei rețele feroviare de 150 km în Moldova poate depăși 2 miliarde de euro. Proiectul va fi prezentat în cadrul ședinței de Guvern.
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

Proiectul de modernizare a căii ferate Focșani-Roman, componentă a Magistralei 500, este programat pe agenda ședinței de Guvern de joi. Investiția totală este estimată la 2,2 miliarde de euro, din care suma dedicată lucrărilor de construcții și montaj se ridică la 1,8 miliarde de euro.

Tronsonul Focșani – Roman, parte a magistralei 500 București – Suceava – granița cu Ucraina, se întinde pe o distanță de 147 km, cu un număr mediu de șase trenuri care circulă zilnic, cel mai rapid dintre acestea având o durată de parcurs de 110 minute. Viteza maximă admisă este de 120 km/h.

Pe ordinea de zi a întâlnirii de joi de la Palatul Victoria se află proiectul de Hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici privind reabilitarea liniei Focșani – Roman, o lucrare considerată de utilitate publică de interes național.

Tronsonul destinat modernizării va permite circulația cu viteze de până la 160 km/h și străbate trei județe: Vrancea, Bacău și Neamț. Lungimea totală a tronsonului feroviar este de 147,7 km, având o dublă linie și fiind electrificată.

Costul total al investiției, inclusiv TVA, a fost stabilit la 11.091.351 mii lei, echivalentul a 2,2 miliarde de euro, sumă ce include și exproprierile, precum și mutările utilităților.

Din suma totală, lucrările de construcții și montaj, care vor fi scoase la licitație, sunt estimate la 9.457.686 mii lei, adică 1,8 miliarde de euro. Astfel, prețul unitar pentru modernizare se va ridica la aproximativ 12,5 milioane de euro per kilometru. Finalizarea investiției este planificată în termen de trei ani.

Vor fi realizate diverse lucrări de infrastructură și suprastructură pe liniile feroviare, care includ consolidarea terasamentelor, modernizarea trecerilor la nivel, înlocuirea podurilor și podețelor, și modernizarea peroanelor.

Se vor construi două pasaje noi pe amplasamentul existent și un pasaj superior, ca urmare a desființării unei treceri la nivel, iar două pasaje vor beneficia de reparații.

Gările situate pe traseu, care includ stațiile Focșani, Adjud, Mărășești și Bacău, vor fi de asemenea reabilitate, iar lungimea peroanelor va varia între 250 și 400 m.

Recomandari
Show Cookie Preferences