Patronii din HoReCa, îngrijorați de controalele ANPC inițiate de Piedone: „Solicităm un dialog imediat”

Asociația Patronală HORA, reprezentând hotelurile și restaurantele, își exprimă îngrijorarea față de modul în care se desfășoară verificările efectuate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în unitățile de alimentație publică și solicită o întâlnire „de urgență” cu conducerea ANPC.
HORA a semnalat că acțiunile ANPC în supermarketuri și centre comerciale se desfășoară „fără un dialog constructiv și fără a permite operatorilor economici să prezinte documentația necesară pentru inspecțiile efectuate”.
„Facem apel public pentru un dialog în regim de urgență, deoarece mulți dintre operativi întâmpină probleme grave, atât de imagine, cât și în dezvoltarea afacerii. Este esențial să ne așezăm împreună la aceeași masă și să purtăm o discuție coerentă, astfel încât să putem fi constructivi”, a declarat Radu Savopol, președinte HORA și co-fondator 5 TO GO.
Organizația își exprimă disponibilitatea de a colabora cu autoritățile în ceea ce privește respectarea normelor de protecție a consumatorilor, însă fără ca acest lucru să afecteze afacerile.
„Ne dorim să contribuim activ la dezvoltarea și implementarea unor măsuri echitabile, care să apere interesele consumatorilor și să sprijine activitatea operatorilor economici din HoReCa, fără a genera dificultăți sau blocaje care să amenințe dezvoltarea afacerilor. (…) Ne dorim colaborarea cu autoritățile pentru a îmbunătăți activitățile noastre în beneficiul consumatorilor, conform reglementărilor existente, și nu sancționarea operatorilor economici”, se arată în comunicatul HORA.
Mall-urile din București, inspectate de Piedone
Președintele ANPC, Cristian Popescu-Piedone, a efectuat controale, împreună cu o echipă de inspectori, în mallul AFI Cotroceni, unde a decis închiderea supermarketului Auchan și a unităților de fast-food.
„În cadrul acestor controale, au fost verificate 30 de operatori economici, fiind descoperite neconformități grave care pot compromite siguranța și sănătatea consumatorilor.
Printre aceste neconformități se numără:
- Prezența dăunătorilor în blocul alimentar
- Utilizarea de produse și proceduri nesigure pentru servirea alimentelor
- Lipsa igienizării corespunzătoare a echipamentelor de expunere a produselor și a suprafetelor
- Echipamente frigorifice defecte
- Lipsa informării corecte în meniurile sumare și detaliate
- Produse cu termenul de valabilitate expirat
- Produse alimentare fără elemente de identificare și caracterizare
- Lipsa echipamentelor care necesită verificări metrologice
Ca urmare a acestor constatări, ANPC a aplicat sancțiuni în valoare totală de 506.000 lei și a emis 4 avertismente”, conform unui comunicat al Autorității.
Ulterior, controale similare au fost desfășurate în alte două mall-uri – Băneasa și Sun Plaza, unde s-au luat măsuri asemănătoare celor din AFI Cotroceni.