Renault a anunțat încheierea producției de motoare de Formula 1, după o istorie de 50 de ani
Renault a confirmat că va înceta producția de motoare destinate competițiilor de Formula 1 din 2026, marcând astfel finalul unei tradiții de 50 de ani în automobilismul de elită, conform unui comunicat emis luni de echipa Alpine, conform agenției AFP.
Uzina din Viry-Châtillon (Essonne), situată la sud de Paris, unde compania dezvoltă și produce motoarele de Formula 1, va fi transformată într-un "centru de excelență în inginerie și tehnologie avansată începând cu sfârșitul anului 2024", a anunțat Alpine.
„Activitățile din domeniul F1 de la Viry, care nu includ elaborarea unui nou motor, vor continua până la finalul sezonului 2025", a adăugat sursa menționată.
Informațiile despre decizia Renault de a opri producția motoarelor de Formula 1 au apărut în presă încă din luna iulie, când compania a informat angajații săi despre planurile de transformare a uzinei de la Viry-Châtillon. Această hotărâre va afecta 360 de angajați, precum și o serie de subcontractanți ai echipei Alpine.
Renault asigură că angajații nu vor fi concediați în urma acestei decizii
Toți angajații ar putea fi redistribuiți în alte domenii de activitate ale echipei Alpine (întreținerea vehiculelor personale, redirecționarea către alte ramuri, cum ar fi Formula E sau Raliul Dakar), a declarat conducerea Renault la începutul lunii septembrie pentru AFP.
Alpine, care își va continua producția de șasiuri la Enstone, în Anglia, are în vedere semnarea unui acord cu Mercedes pentru sezonul 2026, însă până în prezent nu s-a confirmat nimic oficial în această privință.
Costurile pentru achiziționarea unui motor de la un furnizor extern au fost stabilite la 17 milioane de euro, iar conducerea Renault estimează o economie anuală de aproximativ 120 de milioane de euro.
Renault, care a pătruns în competițiile de Formula 1 în 1977, se bucură de unul dintre cele mai bune palmaresuri, având în total 12 titluri mondiale obținute la constructori și 11 la piloți.