Românii au acces la aplicaţia pentru buletinul electronic începând de azi

Românii au acces la aplicaţia pentru buletinul electronic începând de azi
Conferință de presă la ministerul Afacerilor Interne pentru prezentarea noilor cărți de identitate electronice, în București, 21 martie 2025. Inquam Photos / George Călin

De pe 9 iunie, cetăţenii români pot descărca aplicaţia dedicată cărţilor de identitate electronice (C.E.I.) de pe portalul HUB de servicii electronice al Ministerului de Interne pentru a explora avantajele noilor buletine.

Aplicaţia, disponibilă pe https://hub.mai.gov.ro/aplicatie-cei, este destinată instalării exclusiv pe PC sau laptop, conform unui comunicat transmis de Ministerul de Interne.

Pe platforma HUB de servicii electronice a MAI a fost disponibilizat un ghid de utilizare a aplicaţiei pentru cartea electronică de identitate.

Aplicația pentru cartea electronică de identitate permite utilizatorilor, într-o formă modernă și intuitivă, să vizualizeze informațiile personale înregistrate pe CEI, inclusiv detalii despre domiciliu și reședință, să se autentifice în sisteme informatice și să semneze documente electronic folosind semnătura avansată.

Documentele semnate cu certificatul de semnătură electronică avansată emis de MAI au aceeași valoare legală ca și cele semnate de mână.

Aplicaţia oferă, de asemenea, posibilitatea vizualizării informaţiilor din certificatele digitale emise de MAI și stocate pe CEI, precum și resetarea PIN-urilor de autentificare și semnare, util pentru cei care au uitat PIN-ul inițial.

Pentru a folosi cartea electronică de identitate, utilizatorii au nevoie de un cititor de carduri, fie integrat în laptop sau tastatură, fie extern, și de aplicația dedicată CEI.

Specialiștii MAI lucrează în prezent la dezvoltarea unei aplicaţii care va transforma CEI într-un document digital accesibil pe smartphone, parte din proiectul D4eID – Digitalizare pentru promovarea cărții de identitate, finanțat prin PNRR, cu termen de finalizare în mai 2026.

Un nou serviciu disponibil din 10 iunie

Începând cu 10 iunie, HUB-ul de servicii electronice va oferi un serviciu online de atestare a domiciliului/reşedinţei, după cum a anunțat Ministerul de Interne.

Utilizatorii vor putea obține online, prin HUB, un certificat care atestă adresa de domiciliu sau reşedinţă, semnat electronic de Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor, pe care îl pot trimite pe email oricărei persoane juridice sau fizice interesate.

Pentru început, acest serviciu va oferi certificate în limba română, urmând ca ulterior să fie disponibilă o versiune multilingvă pentru românii din alte țări din Uniunea Europeană, semnat cu un certificat calificat valid în UE.

Cetăţenii români cu vârsta de peste 14 ani pot obţine gratuit prima carte electronică de identitate, conform fondurilor din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Beneficiile C.E.I. conform MAI

  • Acces ușor la servicii electronice și utilizare pentru semnătura electronică.
  • Dimensiune standardizată, similară cardurilor bancare, conform normelor europene.
  • Elemente avansate de securitate care protejează împotriva falsificării și furtului de identitate.
  • Posibilitatea de a fi utilizată ca document de călătorie.
Recomandari
Show Cookie Preferences