O platformă majoră de streaming din România își va schimba proprietarul

Warner Bros Discovery (WBD), conglomeratul american de divertisment care deține canalul HBO și serviciul de streaming Max, își va încheia activitatea anul viitor, cel mai târziu, urmând a fi divizată în două entități distincte, conform raportărilor CNBC.
Anunțul oficial a fost realizat luni, după o perioadă de intensă speculație.
Divizarea WBD implică crearea unei companii dedicate streaming-ului și studiourilor de film, care va cuprinde proprietățile sale cinematografice și platforma Max, iar cealaltă entitate va fi o companie globală de rețele TV, incluzând CNN, TNT Sports și Discovery, alături de alte divizii.
David Zaslav, CEO-ul WBD, va conduce noua companie dedicată streaming-ului și studiourilor,ascănd iar Gunnar Wiedenfels, actualul director financiar, va prelua funcția de CEO al companiei globale de rețele TV.
Conducerea WBD estimează că divizarea va fi finalizată până la mijlocul anului 2026.
Divizarea Warner Bros Discovery la doar 3 ani de la o mare fuziune în domeniul divertismentului
„Prin operarea ca două entități distincte și optimizate, oferim acestor mărci emblematice o concentrare mai clară și flexibilitate strategică, necesare pentru a concura în mod eficient în peisajul media în continuă schimbare”, a declarat Zaslav în comunicatul de presă.
Această veste confirmă informațiile anterioare de la CNBC și alte surse despre intenția WBD de a se diviza. În decembrie, compania a anunțat o restructurare considerată de mulți ca un precursor al unei divizări complete.
Anunțul de luni a venit după ce, la mijlocul lunii trecute, WBD a declarat că Max, platforma sa de streaming de bază, va reveni la denumirea sa inițială de HBO Max. Această mișcare a fost văzută ca un pas surprinzător de analiști, având în vedere că a fost anunțată la un an după schimbarea denumirii HBO Max și actualizarea platformei în majoritatea piețelor globale, inclusiv în România.
Warner Bros Discovery a fost înființată în aprilie 2022 prin fuziunea dintre Discovery Inc., cunoscută pentru programele sale de documentare și reality show-uri, și WarnerMedia, celebră pentru studioul Warner Bros și canalul HBO.
Cele două entități dețineau împreună numeroase televiziuni, studiouri și branduri recunoscute pe plan internațional. Totuși, fuziunea a fost marcată de dificultăți, iar analiștii din domeniu au speculat de mult timp despre posibilele sale neajunsuri.