Salt Bank introduce Help Mama și Call Monitor – inovații care reafirmă standardele de siguranță în bankingul digital

Salt Bank, prima bancă digitală 100% românească, deține acum două funcționalități inovatoare menite să protejeze utilizatorii de frauda care devine tot mai sofisticată: Help Mama și Call Monitor. Aceste caracteristici sunt disponibile în aplicația mobilă și reprezintă o premieră atât pe piața din România, cât și pe cea internațională.
Aceste funcționalități reacționează la un mediu digital în continuă provocare, unde tehnologia avansată și inteligența artificială conduc la fraude în continuă expansiune, reușind să păcălească chiar și cei mai prudenți utilizatori. Conform studiilor recente, 6 din 10 români au raportat că au fost victime ale tentativelor de fraudă online, iar 42% dintre aceștia au suferit infectări cu malware sau viruși, 30% au avut pierderi financiare, iar 22% au fost expuși furtului de date personale.
„Frauda nu apare dintr-o breșă de securitate, ci dintr-o emoție. Un moment de nesiguranță, o voce familiară, cineva care știe exact cum să apese pe butoanele potrivite. Astfel, siguranța pentru noi nu se referă doar la tehnologie avansată, ci și la empatizare și prevenție în timp real. Prin lansarea celor două funcționalități, ne continuăm misiunea de a oferi produse estetice, eficiente și sigure. Am implementat un strat suplimentar de protecție care oferă suport și claritate atunci când contează cel mai mult: în momentele delicate.” – Gabriela Nistor, CEO Salt Bank
Salt Bank aduce o inovație internațională prin funcționalitatea Help Mama, oferind protecție reală celor dragi.
„E frig? Pune-ți geaca.” „Te-ai rănit? Pupă mama și vei fi bine.” „Îți e frică? Vine tata.” Aceste expresii ne reamintesc de copilărie, când părinții ne ofereau confort și siguranță. Acum, cu Help Mama de la Salt Bank, noi, copiii crescuți, putem să returnăm grija acordată de părinți. Această nouă funcționalitate apără persoanele dragi de tentativele de fraudă și de impactul emoțional și financiar provocat de acestea.
Funcționalitatea unică dezvoltată de Salt Bank plasează România în avangarda inovației globale în bankingul digital, oferind o soluție pentru o problemă reală: fraudele care manipulează emoțiile, panica și speranța.
Fraudele se prezintă adesea sub forma unor false oportunități de investiție, care promit câștiguri rapide. De obicei, atacatorii solicită inițial sume mici și prezintă randamente false pentru a câștiga încrederea victimelor. După un timp, cererile financiare devin din ce în ce mai mari, pentru ca la final să dispară, luând cu ei banii. Alte tipuri de fraude implică obținerea controlului asupra conturilor prin accesarea datelor personale. De asemenea, există situații când victimele sunt supuse presiunii prin apeluri care invocă urgențe medicale sau facturi restante, pentru a le determina să efectueze plăți. Funcționalitatea Help Mama ajută utilizatorii să-și protejeze cei dragi de aceste amenințări.
Aceasta permite utilizatorilor să desemneze o persoană de încredere, un „protector”, care va autoriza transferurile depășind o sumă stabilită de comun acord. Funcționalitatea nu doar că protejează cei dragi, ci le și asigură intimitatea – „protectorul” nu are acces la soldul și istoricul complet al tranzacțiilor realizate de persoana protejată.
Call Monitor redefinește siguranța digitală: clienții pot verifica în timp real dacă sunt sunați de banca lor sau de un impostor.
În aplicația Salt Bank, a fost implementată o funcționalitate concepută pentru a proteja clienții de tentativele de fraudă prin impersonare: Call Monitor. Aceasta le permite utilizatorilor să verifice în timp real, în timpul apelurilor, dacă persoana care îi sună în numele băncii este cu adevărat un reprezentant Salt. Pe ecranul principal al aplicației apare un banner care confirmă autenticitatea apelului.
Pentru a putea vizualiza bannerul pe ecranul principal al aplicației, utilizatorii de Android trebuie să activeze setarea necesară în telefon. Utilizatorii de iOS se bucură de această funcționalitate automat, fără a necesita setări suplimentare. Bannerul este vizibil automat atunci când utilizatorul se află într-un apel și încearcă să consulte informațiile cardului sau să efectueze o plată.
Despre Salt Bank
Lansată pe 4 aprilie 2024, Salt Bank este prima bancă 100% digitală din România. În termen de un an, a reușit să ajungă în top 10 bănci din țară, ocupând locul 2 în ceea ce privește satisfacția clienților și depășind 500.000 de clienți, de două ori mai mult decât obiectivul inițial.
Parte din Banca Transilvania, cel mai mare grup financiar din sud-estul Europei, Salt Bank a cunoscut o creștere rapidă care a surprins sectorul bancar, stabilind un nou standard în relația cu utilizatorii: „banking, dar cum vrei tu”.
1 Reveal Market Resources. (n.d.). Studiul nr. 191. Reveal Market Resources. Disponibil la: https://reveal.ro (Accesat la: 29 mai 2025).
Parteneriat media