UE propune o taxă de 2 euro pentru coletele low-cost din afara statelor membre, afectând comercianți precum Temu și Shein

Comisia Europeană a anunțat că va trata problema creșterii numărului de colete, în special din China, având în vedere impactul asupra creșterii articolelor periculoase și neconforme, precum și plângerile comercianților europeni referitoare la concurența neloială.
Uniunea Europeană plănuiește să introducă o taxă de 2 euro pentru miliardele de colete de mici dimensiuni care vin pe teritoriul său, mărind provocările pentru comercianți cum ar fi Temu și Shein.
Maroš Šefčovič, comisarul pentru comerț, a declarat în fața Parlamentului European că a propus o taxă de manipulare pentru a răspunde provocărilor generate de cele 4,6 miliarde de articole importate anual de către europeni.
Conform propunerii Comisiei Europene, care a fost analizată de Financial Times, taxa de 2 euro se va aplica vânzărilor directe, în timp ce articolele trimise în centrele de depozitare vor fi supuse unei taxe de 0,50 euro.
O parte din veniturile generate vor fi utilizate pentru a acoperi costul controalelor vamale suplimentare, în timp ce restul va fi direcționat către bugetul Uniunii Europene.
Šefčovič a reiterat că problema creșterii numărului de colete a condus la o creștere a mărfurilor periculoase și neconforme, generând neliniște printre comercianții cu amănuntul din UE în legătură cu concurența neloială.
Comercianții cu amănuntul și factorii de decizie din Uniunea Europeană au criticat din ce în ce mai mult politica de scutire de taxe vamale, susținând că aceasta favorizează comercianți precum Shein și Temu, menținând prețurile extrem de scăzute pentru o gamă variată de produse, de la rochii la smartphone-uri.
Produsele respective sunt expeditorii direct din fabricile din China și pot ajunge în Uniunea Europeană fără a fi supuse verificărilor privind siguranța și conformitatea cu normele UE.
Criticile față de politica de scutire de taxe vamale devin din ce în ce mai evidente, având în vedere avantajul considerat neloial de către comercianții europeni pentru mărcile precum Shein și Temu, care propun prețuri extrem de competitive la varii produse.