Lista televiziunilor care au beneficiat de fonduri pentru promovarea lui Nicușor Dan în turul 2. Sume considerabile alocate pentru România TV și Antena 3 CNN.

Lista televiziunilor care au beneficiat de fonduri pentru promovarea lui Nicușor Dan în turul 2. Sume considerabile alocate pentru România TV și Antena 3 CNN.
captură România TV

Președintele ales al României, Nicușor Dan, a cheltuit peste 40,4 milioane de lei în campania pentru turul al doilea al alegerilor prezidențiale din 18 mai, în timp ce contracandidatul său, George Simion, a investit puțin peste 7 milioane de lei, conform datelor raportate la Autoritatea Electorală Permanentă, conform celor de la Snoop.ro. Aceste sume sunt intermediare și reflectă doar informațiile disponibile până pe 20 mai.

  • Grupul de presă ZYX, care include publicații precum ZYX.ro, a încheiat contracte de publicitate politică, fiecare în valoare de 20.000 de euro (pentru turul 1 și turul 2) cu ambii candidați.

Pentru promovarea la televiziuni în turul al doilea la alegerile prezidențiale, Nicușor Dan a cheltuit aproape 10 milioane de lei, echivalentul a 2 milioane de euro, conform documentelor depuse la AEP.

Postul România TV, sub conducerea lui Sebastian Ghiță, a încasat peste 4,6 milioane de lei, adică aproximativ 900.000 de euro, pentru difuzarea materialelor de publicitate politică pentru Nicușor Dan.

Antena3 CNN a recepționat 2,1 milioane de lei de la Nicușor Dan pentru turul al doilea de la prezidențiale, ceea ce se traduce în aproximativ 400.000 de euro. De asemenea, Antena 1, aparținând familiei lui Dan Voiculescu, a primit o sumă suplimentară de aproximativ 100.000 de euro, astfel totalizându-se aproape jumătate de milion de euro.

Pe locul trei în clasamentul cheltuielilor se află B1 TV, cu un total de 1,26 milioane de lei, corespunzător la circa 250.000 de euro.

Campus Media TV SRL (Digi24) a avut contracte în valoare de aproape 950.000 de lei, sau 190.000 de euro.

Sumele alocate grupului ZYX

Grupul ZYX, inclusiv ZYX.ro, a semnat contracte de publicitate politică în campania electorală pentru Nicușor Dan și George Simion, fiecare având valoarea de 20.000 de euro pentru tururile 1 și 2. Ionescu a precizat că peste 80% din aceste sume au fost direcționate către ZYX.ro, toate materialele fiind declarante ca publicitate, respectând reglementările legale aplicabile.

Cine a mai beneficiat de fonduri în campania lui Nicușor Dan

Nicușor Dan a colaborat cu agenția All Media Company, care a primit peste 700.000 de lei pentru activități de promovare în media scrisă, televiziuni și radio, fără a indica destinatarul final al sumelor.

Firma TERRAMIN MESH MARKETING S.R.L, implicată în turul 1, a încasat 12,1 milioane de lei pentru promovarea online a lui Nicușor Dan, intermediind transferul de fonduri între candidat și site-urile de promovare.

Pentru servicii online și diverse, un alt partener, 44east place SRL, a fost remunerat cu 5,6 milioane de lei.

Sondajele efectuate au costat 3,3 milioane de lei, fiind realizate de case de sondare precum Avangarde (Marius Pieleanu), CURS (Iosif Buble) și Verifield.

Alte cheltuieli pentru cercetări sociologice au fost gestionate de firme precum Baobab Studio SRL, deținută de Cristian Matei-Movilă, și VPN Call SRL, inclusiv colaborarea cu sociologul Barbu Mateescu.

Consultantul Liviu Iolu, asociat anterior cu Mircea Geoană, a încasat, conform datelor AEP, peste 410.000 de lei pentru tururile 1 și 2.

Nicușor Dan are înregistrate împrumuturi personale de 37 de milioane de lei și donații de 3,2 milioane de lei.

Cheltuielile lui George Simion

Televiziunea RTV a fost un canal de promovare pentru George Simion, cu o plată de 1,3 milioane de lei (aproximativ 260.000 de euro) înregistrată pe 16 mai 2025.

În prezent, nu există informații despre vreo plată către Realitatea TV sau DBV Media House pentru campania din turul 2, în timp ce în primul tur, Simion a fost promovat pe Realitatea PLUS, pentru o sumă de 9 milioane de lei (1,8 milioane de euro).

  • Centralizarea cheltuielilor raportate până la 20 mai 2024 de George Simion arată împrumuturi de 24,8 milioane de lei, iar la capitolul cheltuieli figurează doar 7,1 milioane de lei.

Thematic Digital SRL și Follow Digital Solutions au primit pentru publicitate politică online 3 milioane de lei (600.000 de euro), respectiv 2 milioane de lei (400.000 de euro), firma fiind în proprietatea cetățeanului moldovean Nicolae Capcelea, membru AUR.

Identitatea site-urilor care au publicat publicitate politică pentru George Simion nu este cunoscută.

Avandor Labs a cheltuit 176.000 lei pentru publicitate online. XXX

Alte companii care au investit în publicitate online includ Plastilina SRL (94.000 lei) și Soma Social (25.000 lei).

Sondajele au fost realizate de Sociopol, condus de Mirel Palada, având un cost de aproximativ 300.000 de lei (60.000 de euro).

Recomandari
Show Cookie Preferences