Ultimul film cu titlul „Lord of the Rings” a avut un debut dezamăgitor la box office, deși este asociat cu regizorul Peter Jackson

Ultimul film cu titlul „Lord of the Rings” a avut un debut dezamăgitor la box office, deși este asociat cu regizorul Peter Jackson
Regizorul Peter Jackson la premiera noului film „Lord of the Rings: The War of the Rohirrim”, FOTO: Benjamin Cremel / AFP / Profimedia Images

„The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim”, animația recentă inspirată din operele lui J.R.R. Tolkien, nu a reușit să fascineze publicul în weekendul de deschidere, dar speră să recupereze publicitate odată cu lansarea sa în America de Nord, conform revistei Variety, citată de News.ro.

Acest film fantasy produs de Warner Bros. a obținut un start modest, încasând doar 2 milioane de dolari în cele 3.410 săli din 31 de țări în care a fost distribuit. Cele mai mari încasări au fost înregistrate în Spania, cu 347.000 de dolari, urmate de Mexic cu 239.000 de dolari și Thailanda cu 146.000 de dolari.

Împărțind o poveste situată cu 183 de ani înaintea trilogie Stăpânul Inelelor regizată de Peter Jackson, filmul va fi disponibil în cinematografele din America de Nord și alte 42 de piețe internaționale, inclusiv România, începând cu 13 decembrie.

Proiectul a fost anunțat în iunie 2021, iar accelerarea sa a fost pusă în aplicare pentru a fi completat înainte ca studioul New Line să piardă drepturile de adaptare cinematografică a operelor lui Tolkien. Regizorul japonez Kenji Kamiyama și producătoarea Philippa Boyens, colaboratoare pe termen lung cu Peter Jackson, erau deja implicați în dezvoltarea sa.

Povestea filmului de animație se bazează pe informații din anexele volumelor Stăpânul Inelelor, care detaliază istoria conducătorilor din Rohan, având ca personaj principal fiica nenumită a lui Helm, denumită Héra.

Deși Peter Jackson și co-scenarista sa Fran Walsh nu au fost implicați oficial în acest film, Boyens s-a consultat cu ei pentru sugestii. În luna iunie a acestui an, cei doi au fost recunoscuți ca producători executivi, iar numele lui Jackson este menționat proeminent în trailerul oficial pentru The War of the Rohirrim.

Moana 2 a ajuns la încasări de 600 de milioane de dolari

Filmul de animație Moana 2 a strâns până acum 600 de milioane de dolari la nivel global, devenind astfel al șaselea film al anului din punct de vedere al vânzărilor de bilete, la doar două săptămâni de la lansare.

Această continuare animată produsă de Disney, care a fost inițial destinată ca un serial TV înainte de adaptare pentru cinema, a înregistrat 300 de milioane de dolari din vânzările internaționale, la fel ca pe piața internă din America de Nord.

Având în vedere ritmul de succes, se estimează că va depăși încasările totale ale primului film Moana din 2016, care a realizat 643 de milioane de dolari pe plan mondial.

În weekendul recent, Moana 2 a adăugat 103,5 milioane de dolari din 52 de piețe internaționale și 52 de milioane de dolari în America de Nord, având cel mai mare număr de spectatori în Franța, Marea Britanie, Germania și Mexic.

Adaptarea filmului „Wicked” continuă să performeze bine la box office

Adaptarea făcută de Universal a musicalului Wicked a depășit pragul de 400 de milioane de dolari la nivel mondial, obținând 135 de milioane de dolari pe piețele internaționale și 320 de milioane de dolari pe piața nord-americană.

În weekend-ul trecut, musicalul scump a generat alte 26 de milioane de dolari din 79 de piețe externe, dar a avut un debut modest în China cu doar 1,2 milioane de dolari din 8.900 de săli, ocupând locul 8 în clasamentul box office-ului din acel stat.

În altă ordine de idei, Gladiatorul II, produs de Paramount, a acumulat 17 milioane de dolari în al patrulea weekend pe piețele internaționale, totalizând 235 de milioane de dolari din străinătate și 368,4 milioane de dolari la nivel global.

Continuarea filmului epocal câștigător al premiilor Oscar din 2000, regizat de Ridley Scott, s-a bucurat de mai mult succes pe piețele externe decât în America de Nord, având nevoie de o audiență internațională semnificativă pentru a justifica costul său de producție de peste 250 de milioane de dolari plus cel puțin 100 de milioane de dolari pentru promovare.

O nouă comedie de acțiune produsă de Amazon MGM se confruntă cu dificultăți la box office

Red One, o comedie de acțiune tematică de Crăciun cu Dwayne Johnson în rolul principal, a adunat doar 3,5 milioane de dolari din 4.000 de săli de cinema din 75 de piețe internaționale.

Acest film, creat de Amazon MGM, a generat 78,2 milioane de dolari în străinătate, totalizând până acum 164 de milioane de dolari.

Red One fusese inițial planificat pentru lansare pe platforma de streaming Amazon Prime, dar s-a decis prezentarea sa în cinematografe, iar încasările de pe marele ecran reprezintă un succes pentru Amazon MGM și Warner Bros., distribuitorul internațional.

Cu toate acestea, având un buget de 250 de milioane de dolari, nu inclusiv costurile de marketing, Red One este considerat unul dintre cele mai mari eșecuri financiare din acest an.

Pentru mai multe știri interesante și actualizări din lumea filmelor și serialelor, te invităm să consulți rubrica Nerd Alert din acest weekend.

Recomandari
Show Cookie Preferences