Valurile repetate de caniculă din Europa au stimulat o creștere semnificativă a vânzărilor firmelor chineze din sectorul aparatelor de aer condiționat.

Clima europeană în continuă încălzire deschide o nouă piață de creștere pentru producătorii chinezi de aparate de aer condiționat, sprijinind compensarea scăderilor în SUA provocate de disputele comerciale.
Exporturile chineze de aparate de aer condiționat către Uniunea Europeană și către Marea Britanie au crescut cu 16%, atingând 7,9 milioane de unități în primele șapte luni comparativ cu perioada similară a anului anterior, potrivit datelor vamale chineze. Printre jucătorii cu creștere notabilă în acest an se numără Gree Electric Appliances și Haier Smart Home, considerați lideri pe piața europeană.
Livrările către Statele Unite au înregistrat o scădere de aproximativ 23% în aceeași fereastră de analiză, pe fondul unui război tarifar dintre cele două economii majore care perturbă fluxurile comerciale.
Anul curent a fost marcat de valuri de căldură în lanț în Europa, iar Met Office a indicat că această vară ar putea fi cea mai toridă înregistrată în Regatul Unit. Multe regiuni continentale, care odinioară tratau aerul condiționat ca pe un lux sau o necesitate mediteraneană, încep să îl adopte atât în locuințe, cât și în afaceri, ca răspuns la realitatea climatică în care continentul se încălzește de aproape două ori mai rapid decât media globală.
Cererea pentru aparatele de aer condiționat fabricate în China este susținută în principal de piețe precum Serbia, Italia și Spania, afirmă Long Fei, analist la ChinaIOL, un centru de cercetare din Beijing. Europa va rămâne o piață cu potențial uriaș în anii ce vin, potrivit expertului.
Nu doar producătorii chinezi încearcă să profite de creșterea temperaturilor în Europa
Nu numai producătorii chinezi profite de această oportunitate pe piața europeană a aparatelor de aer condiționat. David Bioche, director de marketing și management de produs pentru Uniunea Europeană la Hitachi, spune că sectorul se pregătește să devină tot mai competitiv.
„Vedem multe investiții orientate spre Europa”, a afirmat el, adăugând că noile taxe vamale adoptate de SUA ar putea consolida această direcție spre piața europeană.
Branduri europene, cum ar fi Morphy Richards, care își produc bunurile în China, privesc cu încredere spre potențialul viitor al pieței europene de electrocasnice.
Martin Guo, șeful departamentului internațional al Morphy Richards, spune că Europa oferă o piață amplă, cu putere de cumpărare ridicată și cu o cerere mai previzibilă pentru electrocasnice mici, în special aparatele de aer condiționat portabile, fără instalare, iar fenomenele meteorologice extreme frecvente stimulează această tendință de creștere.
El subliniază că Europa are potențialul de a compensa volatilitatea pieței americane pe termen mediu și lung și ar putea deveni chiar un motor de creștere pentru Morphy Richards în acest segment emergent.