ANPC și DNSC pregătesc un canal dedicat protecției consumatorului pe platformele Meta
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) colaborează cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului pentru a crea un canal specializat în protecția consumatorului pe platformele Meta, unde vor fi raportate, printre alte aspecte, tentativele de fraudă online, a declarat, marți, Mihai Rotariu, coordonatorul Direcției Comunicare, Marketing și Media al DNSC.
„Deja a fost deschis un canal de comunicare cu Ministerul Digitalizării. Accesând site-ul Ministerului Digitalizării, veți descoperi platforma nofake, unde este posibil să raportați astfel de inițiative, inclusiv în ceea ce privește dezinformarea, nu doar scam-urile din rețelele sociale. DNSC colaborează cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului pentru a lansa un canal special dedicat protecției consumatorului, care va acoperi și aceste tentative de fraudă, dar și alte categorii, precum judiul online, vânzarea de produse ilegale și altele. Astfel, vom putea raporta aceste incidente într-un mod mai coordonat și eficient, iar rețelele sociale se vor putea concentra mai rapid asupra acestui tip de conținut pentru a-l suspenda”, a declarat Mihai Rotariu în cadrul unei întâlniri cu presa organizate de ING Bank România.
El a subliniat că există publicații publicitare care au o durată de viață de o zi sau maximum două, iar dacă nu sunt identificate în perioada activă, utilizatorii le pot observa în news feed și pot accesa acele link-uri.
Întrebat când va debuta acest canal, el a precizat că au fost trimise către compania Meta detaliile necesare pentru activarea acestuia, iar până la sfârșitul săptămânii canalul ar putea deveni operativ.
(Agerpres)