Atenție la noua fraudă online: „cutia misterioasă” Notino de 15,50 de lei, care poate duce la pierderi financiare

Atenție la noua fraudă online: „cutia misterioasă” Notino de 15,50 de lei, care poate duce la pierderi financiare
Capturi Facebook despre „cutia misterioasă" Notino.

Rețelele de socializare au fost din nou invadate de „cutia misterioasă de la Notino”, după un incident similar din luna mai. O postare plătită pe Facebook, creată recent, îndeamnă utilizatorii să acceseze un link pentru a comanda cutia cu doar 15,50 lei, prezentând produsele care în mod obișnuit costă sute de lei.

Postarea frauduloasă, care a apărut luni pe Facebook, provine de la o utilizatoare care susține că mama ei a fost angajată timp de șapte ani la Notino și a fost concediată din motive de sănătate, motiv pentru care le împărtășește urmăritorilor secretul acestei „cutii misterioase”.

În anunțul său, utilizatoarea afirmă că firma colaborează cu producătorii pentru a aduna lunar cutii de produse de beauty, care sunt disponibile pe site-ul lor într-o secțiune ascunsă. Aceasta susține că utilizatorii trebuie doar să răspundă la câteva întrebări pentru a le accesa, dar că acest lucru rămâne secret, deoarece angajații vor să păstreze produsele pentru ei.

Utilizatoarea îndeamnă urmăritorii să viziteze linkul din comentarii și să răspundă la întrebări.

La momentul redactării acestei știri, postarea acumula 31 de comentarii în limba română, scrise de persoane cu nume străine, un indiciu că este o încercare de înșelăciune. Aceștia susțin că au comandat cutia și adaugă fotografii cu produsele primite.

În urmă cu câteva luni, în mai, a circulat o altă versiune a aceleași fraude legată de „cutia misterioasă”. Atunci, compania Notino a emis un mesaj prin contul său oficial de Facebook, în care le aducea la cunoștință clienților că această campanie nu este asociată cu brandul și le recomanda să nu își divulge datele personale.

DNSC sfătuiește utilizatorii să raporteze tentativele de fraudă

Mihai Rotariu, purtătorul de cuvânt al Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), a subliniat că este posibil să avem de-a face cu „un scam”.

„Această metodă este frecvent utilizată de atacatorii online: o pagină de web sau de Facebook care copiază identitatea vizuală a unui brand cunoscut și lansează diverse concursuri sau promoții, iar utilizatorii ajung la un moment dat să își împărtășească informațiile personale sau financiare. De obicei, trebuie să plătiți o taxă de livrare pentru produs, ceea ce implică introducerea detaliilor de card, permițându-le atacatorilor accesul la aceste informații,” a explicat Rotariu.

Reprezentantul DNSC încurajează utilizatorii să raporteze postările suspecte la Meta.

„Nu pot garanta un rezultat pozitiv prin raportarea acestor postări, deoarece pe rețelele de socializare, analiza acestora se efectuează adesea automatizat, iar atacatorii știu cum să manipuleze aceste mecanisme pentru a evita blocarea,” a adăugat acesta.

DNSC face și raportări către platformele de socializare, și, în cazul în care nu primesc răspunsuri cu privire la eliminarea conținutului, pot trimite sesizările mai departe către ANCOM, pentru ca aceasta să redacteze un raport detaliat care va fi transmis Comisiei Europene.

Recomandari
Show Cookie Preferences