Burberry plănuiește concedierea a 1.700 de angajați la nivel global, iar acțiunile companiei au crescut cu 13%.

Burberry plănuiește concedierea a 1.700 de angajați la nivel global, iar acțiunile companiei au crescut cu 13%.
Magazinul de lux Burberry din Regents Street, Londra. Foto: Alastair Grant / AP / Profimedia

Compania Burberry a anunțat miercuri că va reduce cu 1.700 numărul angajaților, reprezentând 20% din întreaga sa forță de muncă la nivel global. Această decizie are ca scop reducerea costurilor și revitalizarea performanțelor financiare, conform surselor Reuters. Imediat după anunț, acțiunile Burberry au înregistrat o apreciere de aproximativ 13%, conform datelor de pe platforma Finance Yahoo.

Burberry se află în stadiile incipiente ale unui plan de restructurare sub conducerea CEO-ului Joshua Schulman, care își propune îmbunătățirea performanțelor companiei, care s-au dovedit mai slabe în comparație cu competitorii din domeniul produselor de lux.

Această reducere a locurilor de muncă va afecta în mod special posturile administrative, iar serviciul de noapte de la fabrica de paltoane a Burberry din Castleford, Anglia, va fi suspendat.

Joshua Schulman a explicat că operarea a două schimburi în fabrică a dus la supraestimarea producției, iar eliminarea schimbului de noapte este crucială pentru menținerea capacității de producție în Regatul Unit.

Acest CEO, cu experiență anterioară la Coach și Jimmy Choo, a preluat conducerea Burberry anul trecut și a decis să își concentreze strategia pe marketingul legat de cultura britanică și pe produsele cheie, cum ar fi paltoanele și eșarfele, rectificând deciziile anterioare greșite legate de produs, creșterile de preț nejustificate și deteriorarea generală a pieței de lux.

„Clienții pe care ne dorim să îi atragem, care au fost în recul timp de trei ani, sunt acum entuziasmați de oferta noastră”, a afirmat Schulman într-o prezentare pentru investitori.

Defilarea de modă din februarie a Burberry a generat „creșteri de două cifre” în comenzi din partea retailerilor, care înainte reducuseră considerabil comenzile în ultimii doi ani, a precizat Schulman.

Joshua Schulman, noul lider, este al patrulea CEO al brandului britanic în ultimele zece ani.

Marco Gobbetti, care a condus compania între 2017 și 2021 și l-a angajat pe designerul Riccardo Tisci, a încercat să redea brandului o poziție de vârf în moda de lux, însă fără a obține rezultate financiare semnificative.

Jonathan Akeroyd, care a preluat conducerea în 2022, s-a concentrat pe extinderea liniei de accesorii din piele și pe colaborări cu designerul Daniel Lee.

În anul financiar 2025, încheiat pe 29 martie, marca britanică a reușit să evite o pierdere cu doar câteva milioane, atingând un profit operațional ajustat de 26 milioane de lire sterline (aproximativ 34,55 milioane de dolari), depășind așteptările analiștilor care estimau un profit de 11 milioane de lire sterline.

Vânzările din trimestrul patru au scăzut cu 6%, dar au fost mai bune decât prognoza medie a analiștilor, care anticipau o contracție de 7%.

Recomandari
Show Cookie Preferences