Cancelarul Olaf Scholz afirmă că producătorii auto germani nu ar trebui să se teamă de rivalii din China, făcând apel la un exemplu istoric
Cancelarul Olaf Scholz a declarat luni, la deschiderea primei fabrici Mercedes-Benz pentru reciclarea bateriilor, că producătorii auto germani nu ar trebui să se teamă de competiția din China. Această investiție este considerată parte a unei noi agende în politica industrială a Germaniei, conform Reuters.
Scholz a insistat: „Unii spun că China poate realiza motoare electrice mai bune decât noi”.
„Companiile germane nu trebuie să se teamă de această competiție”, a subliniat el, reamintind că industria auto din Germania a reușit în trecut să facă față concurenței puternice din Coreea de Sud și Japonia.
Cancelarul a afirmat, de asemenea, că guvernul său se opune taxelor vamale impuse de Uniunea Europeană asupra vehiculelor electrice din China.
„Sunt împotriva tarifelor care ne afectează”, a declarat Scholz la ceremonia de deschidere a fabricii din Kuppenheim, situată în sud-vestul Germaniei.
El a adăugat că Uniunea Europeană ar trebui să aplice astfel de măsuri doar în cazul în care dumpingul și subvențiile afectează cu adevărat producătorii europeni, cum este cazul industriei oțelului.
Sectorul auto european se confruntă cu numeroase dificultăți, inclusiv costuri de producție mari, adaptarea la tranziția către vehicule electrice, scăderea cererii și intensificarea concurenței.
Dificultăți pentru Volkswagen și Mercedes-Benz
Aceste provocări au determinat unele companii auto din Europa să-și reducă capacitățile de producție, iar Volkswagen, liderul din regiune, ia în considerare închiderea unor fabrici din Germania, motiv fără precedent în istoria sa.
Joerg Burzer, membru al Consiliului de Administrație al Mercedes responsabil cu producția, a declarat că fabricile Mercedes sunt „bine utilizate”, exceptând o unitate din Sindelfingen, dedicată modelului din Clasa S.
Vânzările Mercedes din China, o piață cheie, au scăzut cu 13% în al treilea trimestru, având în vedere cererea în diminuare pentru produsele de lux cauzată de criza imobiliară. Aceasta a afectat semnificativ vânzările autoturismelor din Clasa S în a doua cea mai mare economie a lumii.
Uniunea Europeană a impus taxe vamale considerabile asupra importurilor de vehicule electrice manufacturate în China, afirmând că acestea beneficiază de subvenții substanțiale care le permit vânzarea sub prețul real. Beijingul a contestat aceste acuzații și a amenințat cu represalii, iar constructorii auto germani, ai căror profiti depind de China, au solicitat discuții suplimentare.
Germania s-a opus acestor taxe.
La fabrica din Kuppenheim, Mercedes intenționează să recupereze materii prime precum litiu, nichel și cobalt din bateriile uzate ale vehiculelor electrice pentru reutilizare ulterioară.