Dacia a demarat la Mioveni fabricarea celui mai avansat și costisitor model din istoria sa. Bigster ar putea depăși Duster în vânzări, conform unor estimări

Dacia a început producția de volum a SUV-ului Bigster la Mioveni, care se remarcă prin dimensiuni mari și un preț ridicat, iar analizele sugerează că acest model ar putea depăși Duster în termeni de vânzări. Compania a înregistrat peste 1.200 de comenzi pentru Bigster în România și 10.000 la nivel european.
Dacia Bigster va fi disponibil în showroom-urile din România începând cu 10 aprilie.
„Ne aflăm într-un moment semnificativ, deoarece noul Bigster intră pe liniile de fabricație, reprezentând astfel debutul Dacia în segmentul C. Modelul este așteptat nu doar în România, ci și în alte părți ale Europei”, afirmă Mihai Bordeanu, director general, Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head România.
Prețurile pentru Dacia Bigster încep de la 23.000 de euro pentru echiparea Essential și pot ajunge până la 29.500 euro pentru varianta premium, Journey Hybrid 155. La această versiune hibridă, costul total poate depăși 31.000 de euro dacă sunt incluse toate dotările opționale.
Bordeanu a explicat că Bigster este „cea mai mare Dacie de până acum, dar și cea mai inteligentă, având 35 de computere, în comparație cu cele cinci de pe Logan, ceea ce demonstrează o evoluție notabilă”.
Până la lansarea Bigster, Duster era modelul cu cea mai mare producție la Mioveni, reprezentând peste 60% din total. Producția modelelor Sandero, Logan și Jogger a fost diminuată pentru a face loc noului Bigster.
Sile Fulga, director executiv al uzinei Dacia, a menționat că Duster ar putea constitui între 50-60% din producția de la Mioveni, în timp ce Bigster s-ar putea încadra între 30-40%. Conform estimărilor, producția Bigster ar putea atinge 500 de mașini pe zi.
Oficialii Dacia pun accent pe flexibilitate, subliniind că este posibil să ajusteze producția celor două modele în funcție de cererea crescută pentru Bigster. „Va exista o flexibilitate pe care o putem opera în orice moment, în funcție de solicitări”, adaugă șeful uzinei.
„Cele două modele constituie peste 90% din producția noastră, iar procentajul va fluctua, mai ales dacă cererea pentru Bigster va fi ridicată”, completează Mihai Bordeanu.
Nu este exclus ca Bigster să devină cel mai vândut model Dacia, dar Bordeanu consideră că acesta este un risc, având în vedere că Dacia pătrunde într-un segment nou și nu poate anticipa rezultatele viitoare. „Este dificil să estimăm adâncimea apei, dacă nu am mai înotat niciodată în ea. Să așteptăm șase luni și să facem ajustările necesare, dacă va fi cazul”.
Bordeanu menționează că profilul clientului pentru Bigster diferă de cel pentru Duster și subliniază că majoritatea clienților ar putea fi pentru prima dată proprietari de Dacia, datorită noului model. Compania consideră Bigster ca un model „cuceritor”, destinat să atragă clienți care au avut anterior vehicule de la alte branduri.
Dacia produce, în medie, 1.357 de vehicule pe zi, iar 90% dintre acestea sunt destinate exportului, acoperind 71 de țări.
În ultimii ani, au fost realizate investiții de 340 milioane de euro pentru a sprijini producția modelului Bigster la Mioveni.
Bigster va contribui la readucerea uzinei Dacia la o producție anuală de aproximativ 350.000 de vehicule, după ce în anul precedent cifra a fost de 309.000.
Bigster, prezentat inițial ca un concept în 2021, are o lungime de 4,57 metri. Spre comparație, Duster are 4,34 metri, Logan 4,39 metri, Sandero 4,10 metri, iar Jogger 4,55 metri.