Discrepanțe de personal în aeroporturile românești: Vicepremierul Anastasiu atrage atenția asupra eficienței operative

Vicepremierul Dragoș Anastasiu a declarat marți, în cadrul unei conferințe de presă, că există un număr excesiv de angajați în aeroporturile din România comparativ cu fluxul de pasageri, în raport cu standardele aeroporturilor europene similare. Acesta a prezentat inițiativele guvernamentale pentru îmbunătățirea companiilor de stat.
„Din punct de vedere al eficienței, avem o provocare semnificativă. Am analizat mai multe aeroporturi, comparând traficul de pasageri cu cel din România. Rezultatele arată că la același volum de pasageri, aeroporturile românești funcționează cu mult personal în exces”, a accentuat vicepremierul.
Anastasiu a subliniat că există un aeroport românesc care operează cu 1.400 de angajați, în timp ce alte aeroporturi europene, cu același trafic de pasageri, se descurcă cu până la 800 de angajați.
„Este vorba de un dezechilibru evident: la noi, un aeroport are 1.400 de angajați, în vreme ce în alte părți sunt necesari doar 800 sau chiar 780. Problema este legată nu doar de conducerea executivă, ci și de eficiența angajaților”, a adăugat Anastasiu.
Critici anterioare ale premierului Bolojan privind managementul aeroportuar din București
Premierul Ilie Bolojan a criticat anterior, într-un interviu pentru Antena3 pe 3 iulie, situația de la Compania Națională Aeroporturi București, responsabilă pentru Aeroportul Otopeni, vizând aspectele problematice ale managementului de stat.
„Au încheiat contracte inechitabile, oferind privilegii disproporționate unor părți. Dezonorarea acțiunii de control a permis creșterea remunerațiilor de la 12.000 la 50.000. În loc să îmbunătățească serviciile publice și să crească veniturile pentru investiții, aceste structuri sunt exploatate în mod neprincipial. Este esențială corectarea acestor derapaje”, a subliniat premierul.