Explicațiile ministrului Economiei privind structura resurselor umane ale Autorității pentru Digitalizarea României

Explicațiile ministrului Economiei privind structura resurselor umane ale Autorității pentru Digitalizarea României
Bogdan Ivan, ministrul Digitalizarii si Dragos Vlad, presedinte ADR, Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul Economiei și Digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat, într-o conferință de presă, că Autoritatea pentru Digitalizarea României funcționează ca „o entitate administrativă dedicată fondurilor europene în domeniul digitalizării, și nu ca o companie ce furnizează soluții IT”. Aceasta a fost reacția sa la întrebarea referitoare la procentul mic de angajați cu diplome în IT&C, întrucât doar 12% din personalul agenției care administrează platforme precum Ghișeul.ro și SEAP sunt specializați în acest domeniu.

„Recunosc că este necesar un număr mai mare de angajați cu expertiză în IT, pentru a asigura un răspuns cât mai rapid în situații de urgență”, a subliniat ministrul, referindu-se la incidentul din februarie, când cetățenii nu au putut accesa sistemele IT administrate de ADR timp de câteva zile.

Întrebat despre situația în care doar 31 de angajați dețin diplome în IT&C, Ivan a afirmat: „Am menționat că autoritatea este o unitate administrativă care se concentrează pe implementarea proiectelor cu finanțare europeană, iar nu pe furnizarea de servicii IT pentru alte entități publice.”

Ministrul a adăugat că, în cadrul reorganizării ADR, se urmărește „crearea unei structuri care să asigure o finanțare competitivă a salariilor pentru specialiști în IT, întrucât avem nevoie de manageri de proiect pentru a gestiona eficient numeroasele proiecte derulate.”

Solicitarea ADR de sprijin din partea Guvernului

„În prezent, avem sub 30 de angajați care urmăresc aceste proiecte și dispun de competențe de IT, însă nu poți păstra un specialist IT de valoare cu un salariu de 3.000 sau 4.000 de lei pe lună, întrucât trebuie să respectăm grila de salarizare din administrația publică. Astfel, ne confruntăm cu o echipă restrânsă de 30 de persoane. Ne dorim în continuare să angajăm specialiști și avem un proiect de modificare a HG-ului care va sprijini acest demers, având ca scop eficientizarea activității”, a adăugat ministrul Ivan.

Ministrul a menționat că proiectul de ordonanță de urgență în acest sens va fi adoptat în maximum două săptămâni.

Autoritatea pentru Digitalizarea României, care va gestiona în curând încă 30 de aplicații IT din infrastructura cloud guvernamentală, a solicitat Guvernului să înființeze o nouă structură de specialiști în cloud, cu angajamente pe o perioadă de 7 ani.

Concret, un nou proiect de ordonanță de urgență, aflat actualmente în consultare publică, prevede crearea unei noi entități în cadrul Autorității pentru Digitalizarea României - Unitatea Centralizată pentru Cloud și Tehnologii Avansate, care va angaja maximum 30 de specialiști în domeniile cloud, tehnologii avansate, tehnologia informației și comunicațiilor, managementul proiectelor TIC și transformarea digitală.

Recomandari
Show Cookie Preferences