Înainte de prăbușirea avionului An-24 în Siberia, compania aeriană operatoare primise avertismente serioase

Înainte de prăbușirea avionului An-24 în Siberia, compania aeriană operatoare primise avertismente serioase
Un avion Antonov-24 operat de Angara Airlines, FOTO: not supplied / WillWest News / Profimedia Images

O inspecție neașteptată la transportatorul aerian Angara, care deținea avionul Antonov An-24 implicat în accidentul fatal de joi în estul Rusiei, a relevat încălcări semnificative ale normelor de siguranță cu o lună în urmă, potrivit unei relatări recente din Izvestia, preluată de agenția de presă Reuters.

Aeroplanul, un model vechi de 49 de ani, s-a prăbușit în timpul manevrelor de aterizare, provocând discuții despre utilizarea continuă a aeronavelor sovietice învechite în Rusia, în special în contextul restricțiilor internaționale care afectează accesul la fonduri și piese de schimb.

Ministerul Transporturilor din Rusia a anunțat că instituțiile responsabile de reglementarea aviației, alături de alte agenții relevante, vor evalua activitatea companiei private Angara, pentru a determina conformitatea acesteia cu reglementările aviatice federale, înainte de a decide asupra viitorului său operațional.

Vineri, guvernatorul Vasili Orlov al regiunii Amur, scena prăbușirii, a declarat că investigațiile continuă la locul accidentului, cele două principale ipoteze fiind un defect mecanic și o potențială greșeală de pilotaj.

Cutia neagră a aeronavei a fost găsită și trimisă la Moscova pentru investigare suplimentară.

Ce au descoperit inspecțiile la operatorul aerian al avionului

Izvestia, citând surse din domeniul aviației și transporturilor din Rusia, a informat că o inspecție neașteptată la Angara în iunie a dezvăluit deficiențe semnificative în întreținerea flotei companiei.

În urma controlului, opt dintre avioanele Angara au fost temporar reținute la sol, iar patru dintre tehnicieni au fost suspendați temporar din activitățile de inspecție.

Solicitările de comentarii adresate companiei Angara și autorității de reglementare în transporturi, Rostransnadzor, au rămas fără răspuns, iar Reuters nu a reușit să verifice independent detaliile inspecției.

Raportul Izvestia a relevat că inspectorii au identificat o discrepanță în documentele companiei, unde aeronavele figurau ca fiind întreținute de personal care, conform altor documente, nu era prezent la muncă în acele zile.

Standardele oficiale de întreținere erau încălcate frecvent, iar unii dintre tehnicieni nu dețineau calificările necesare pentru sarcinile atribuite, conform relatărilor din Izvestia.

Un incident a scos la iveală modul în care un echipament crucial pentru testarea panoului de control al unei aeronave nu a fost utilizat, deși documentele indicau că testarea a fost finalizată.

„Solicităm prezentarea unui plan pentru remedierea neregulilor, un raport detaliat al cauzelor acestora și măsurile adoptate pentru a preveni repetarea situației”, se menționează într-o scrisoare de la Rostransnadzor către Angara, potrivit Izvestia.

Recomandari
Show Cookie Preferences