Marile companii alimentare oferă produse de calitate inferioară în țările cu venituri mici, conform unui nou raport: „Un semnal de alarmă”

Marile companii alimentare oferă produse de calitate inferioară în țările cu venituri mici, conform unui nou raport: „Un semnal de alarmă”
Heiko Röder (dreapta), directorul fabricii Unilever din Auerbach, fotografiat în luna mai alături de Martin Dulig, ministrul pentru probleme economice din landul Saxonia, în timpul unei vizite pe care oficialul german a efectuat-o la fabrică, FOTO: Hendrik Schmidt / AFP / Profimedia Images

Un raport recent, citat de agenția Reuters, arată că cele mai importante companii de alimente și băuturi din lume distribuie, în general, produse mai puțin sănătoase în țările sărace comparativ cu cele din regiunile bogate.

Produsele comercializate de companii precum Nestle, Pepsico și Unilever au fost analizate în cadrul unui studiu global realizat de Inițiativa Accesului la Nutriție (ATNI), care a publicat primul său raport după 2021.

ONG-ul a descoperit că 30 de companii oferă produse cu o valoare nutrițională mai scăzută în țările cu venituri mici decât în cele cu venituri ridicate.

Aceste concluzii au fost formulate pe baza unui sistem de rating creat de ATNI, care evaluează produsele pe o scară de la 1 la 5, cu cele de nota 5 fiind considerate cele mai sănătoase, iar cele cu o notă de peste 3,5 sunt văzute ca fiind opțiuni mai sănătoase.

În țările cu venituri reduse, evaluarea portofoliului marilor multinaționale a fost de 1,8, în timp ce în țările bogate, unde au fost testate mai multe produse, nota medie a fost de 2,3.

„Este evident că produsele comercializate de aceste companii în cele mai sărace colțuri ale lumii nu sunt sănătoase”, a declarat Mark Wijne, director de cercetare al ATNI, într-un interviu pentru Reuters.

„Aceasta reprezintă un semnal de alarmă pentru guvernele din aceste țări să fie mai atente”, a adăugat el.

Raportul subliniază impactul negativ al alimentelor de slabă calitate în criza obezității

Raportul ATNI este primul care evaluează produsele în funcție de țările în care sunt vândute, având în vedere atât regiunile bogate, cât și pe cele sărace.

ATNI evidențiază că indicele său poate oferi date esențiale, având în vedere că produsele alimentare ambalate contribuie semnificativ la criza globală a obezității.

Conform Organizației Mondiale a Sănătății, peste un miliard de oameni la nivel mondial sunt afectați de obezitate. Banca Mondială estimează că 70% din persoanele obeze sau supraponderale trăiesc în țări cu venituri mici sau medii.

Agenția Reuters a solicitat reacții de la mai multe companii menționate în raport.

Un purtător de cuvânt al Nestle a declarat prin email că „ne-am angajat să creștem vânzările de produse nutrițional sănătoase și să ajutăm consumatorii să adopte diete echilibrate”. De asemenea, acesta a precizat că firma lucrează pentru a îmbunătăți calitatea nutrițională a produselor vândute în țările în dezvoltare pentru a reduce disparitățile în comparație cu statelor bogate.

Pe de altă parte, un reprezentant al PepsiCo a ales să nu comenteze informațiile incluse în raport.

Agenția Reuters notează, totuși, că PepsiCo a stabilit anul trecut noi obiective pentru reducerea cantității de sodiu din chipsurile de cartofi și pentru includerea unor ingrediente sănătoase, cum ar fi cerealele integrale, în produsele sale.

Recomandari
Show Cookie Preferences