Orașele și cartierele din România unde locuitorii apreciază numărul de piste pentru biciclete (analiză)

Orașele și cartierele din România unde locuitorii apreciază numărul de piste pentru biciclete (analiză)

Potrivit unei analize realizate de Storia, aproape 75% dintre locuitorii Bucureștiului și 65% dintre cei din alte orașe din România ar utiliza bicicleta mai frecvent dacă ar exista un număr mai mare de piste pentru biciclete. Orașele din România unde cetățenii cred că pot circula mai ușor cu bicicleta, datorită pistelor existente, sunt: Sibiu, Arad, Oradea, Miercurea Ciuc și Reșița. În contrast, Bucureștiul ocupă locul 29 în clasamentul orașelor unde deplasarea cu bicicleta este ușoară.

Storia utilizează un index bazat pe date din Google Traffic, Google Places, Airly, și răspunsuri primite de la locuitorii din cartierele incluse pe platformă. Unul dintre parametrii analizați este „Pistele pentru biciclete”, care reflectă frecvența acestora în orașe și cartiere. Un scor apropiat de 100 indică o deplasare mai facilă cu bicicleta în zona respectivă.

Bucureștiul deține doar locul 29 din 41 în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii pentru bicicliști, având un scor de 36,2 puncte din 100, conform indicelui T.R.A.I. Această statistică evidențiază necesitatea urgentă de a îmbunătăți infrastructura pentru biciclete nu doar în București, ci și în alte orașe. Este încurajator că 71% dintre bucureștenii chestionați au afirmat că ar folosi bicicleta mai des dacă ar exista piste mai multe, ceea ce subliniază cererea crescută pentru o infrastructură mai bine dezvoltată, care să transforme orașul într-un mediu mai prietenos pentru cetățeni și natură”, a afirmat Monica Dudău, Senior Marketing Manager Storia & OLX Imobiliare.

Orașele și cartierele din România unde deplasarea cu bicicleta este mai facilă

Indexul T.R.A.I. plasează Bucureștiul pe o poziție defavorizată, ocupând locul 29 (scor 36,2) în privința infrastructurii dedicate bicicliștilor. Cu cât scorul se apropie de 100, cu atât deplasarea cu bicicleta în zona respectivă devine mai ușoară.

Cele mai bine cotate orașe în ceea ce privește dezvoltarea pistelor pentru biciclete, potrivit opiniei locuitorilor, sunt: Sibiu (scor 69,3), Arad (64,5), Oradea (61,6), Miercurea Ciuc (61,3) și Reșița (58,8). Acestea sunt urmate de Bistrița (57,6), Timișoara (56,8), Alba Iulia (53,4), Galați (53,2) și Drobeta-Turnu Severin (52,7). În rândul orașelor unde locuitorii consideră că pistele pentru biciclete sunt deficitare se află: Pitești (32), Constanța (29,9), Botoșani (29,6), Craiova (26,6), Călărași (26,4), Târgu Mureș (26,1), Ploiești (25), Târgu Jiu (20,1), Tulcea (16,3) și Brăila (15,5).

Primele cinci cartiere unde locuitorii se deplasează mai ușor cu bicicleta, datorită pistelor existente, sunt: cartierul Ștrand din Sibiu (scor 87,9), Valea Aurie din Sibiu (87,8), Aleea Tudor Neculai din Iași (86,8), UTA din Arad (85,6) și Copou din Iași (85,2).

Următoarele cartiere din top includ: Dimitrie Cantemir din Oradea (scor 85), Gușterița din Sibiu (84,3), Calea Dumbrăvii din Sibiu (82,3), Gai din Arad (81,9) și Bună Ziua din Cluj-Napoca (80,7).

La extrema opusă, cartierele cu un grad ridicat de nemulțumire față de numărul de piste pentru biciclete sunt: Anda (scor 6,3), Palazu Mare (6,4), Inel 1 (6,6), Inel 2 (7), Viile Noi (7,3), Palas (9,1), Tomis Plus (9,4) din Constanța, Sălaj din București (9,6), și Km 5 – Constanța (9,7), urmate de Obor din Brăila (9,8).

Frecvența utilizării bicicletelor de către români comparativ cu utilizarea în condiții de infrastructură adecvată

Ultimul sondaj realizat de Storia arată că 36% dintre bucureșteni și 39% dintre respondenții din alte orașe nu folosesc niciodată bicicletele pentru a se deplasa, în timp ce 19% dintre bucureșteni și 15% din alte orașe folosesc bicicleta mai rar de o dată pe lună. Totodată, 17% dintre locuitorii Bucureștiului și 16% dintre cei din alte orașe merg cu bicicleta de 1-4 ori pe lună.

Cu toate acestea, 10% dintre locuitorii din București folosesc bicicleta de 2-3 ori pe săptămână, similar cu 11% dintre cei din alte orașe. Există, de asemenea, cetățeni din București (18%) care pedalarează mai des de 3 ori pe săptămână, la fel ca și 19% dintre locuitorii din alte orașe.

Întrebați despre utilizarea mai frecventă a bicicletelor în cazul în care ar exista mai multe piste dedicate, 71% dintre respondenții din București și 65% dintre cei din alte orașe au răspuns afirmativ. Și, totuși, 13% din Capitală nu ar folosi bicicletele mai des, chiar dacă ar exista o infrastructură mai bună, la fel ca și 17% dintre locuitorii altor orașe. În plus, 16% dintre bucureșteni și 18% dintre respondenții din alte orașe rămân nesiguri în privința utilizării bicicletelor în astfel de condiții.

Recomandari
Show Cookie Preferences