Reparații capitale necesare pe linia de cale ferată Galați – Bârlad afectată de inundații pe 6,5 km

Reparații capitale necesare pe linia de cale ferată Galați – Bârlad afectată de inundații pe 6,5 km
Cale ferata grav avariata de inundatii, sectia Galati - Barlad (sursa foto Transferoviar Infrastructură)

CFR Infrastructură anunță că linia de cale ferată Galați – Bârlad a fost deteriorată pe o lungime totală de 6,5 km din cauza inundațiilor recente, necesitând lucrări de reparație capitală în două etape.

Linia ce leagă Galați, Târgu Bujor și Bârlad are o lungime de 109 kilometri. În timpul săptămânii, această rută era utilizată de numeroși navetiști, iar călătoria dura aproximativ 2 ore și 40 de minute, cu opriri în 20 de stații, însă circulația trenurilor pe această rută va fi suspendată pentru o perioadă îndelungată.

Declarații din partea CFR SA

Secția de circulație Galați – Târgu Bujor – Bârlad face parte din infrastructura feroviară publică neinteroperabilă, gestionată în prezent de SC Transferoviar Infrastructură Neinteroperabilă SRL.

Această secție a fost afectată de ploile intense din ultimele zile, ce au dus la inundații și formarea de aluviuni.

SC TFIN SRL a informat Sucursala Regională CF Galați pe 16.09.2024 asupra zonelor afectate, urmând ca evaluarea exactă să aibă loc după ce apa se va retrage complet.

De asemenea, SC TFIN SRL a notificat Prefectura Galați și ISUJ Galați pentru organizarea unei comisii mixte de constatare și evaluare a daunelor, urmând să se determine valoarea acestora ulterior.

În prezent, circulația trenurilor pe secția neinteroperabilă Galați – Târgu Bujor – Bârlad este suspendată.

Menționăm că pe această secție operau 23 de trenuri, gestionate de operatorul privat SC Transferoviar Călători SA.

Conform primelor evaluări efectuate în teren, în regiunile unde s-au retras apele, linia de cale ferată a suferit daune pe o lungime de 6,5 km, unde terasamentul a fost spălat, iar structura șină-traversă și echipamentele de comunicație TTR sunt complet distruse, toate clădirile destinate exploatării feroviare având daune majore.

Comisia mixtă de evaluare a pagubelor va determina o estimare a daunei.

Pentru restaurarea liniei, sunt necesare lucrări de reparație capitală, ce vor fi realizate în două etape obligatorii: Expertiză Tehnică și DALI.

Recomandari
Show Cookie Preferences