Un nou lungmetraj pentru toate vârstele detronat un film de box office

Un nou lungmetraj pentru toate vârstele detronat un film de box office
Actorul american Mason Thames într-o secvență din noul film live-action „How to Train Your Dragon”, FOTO: Universal Pictures - Dreamworks / AFP / Profimedia Images

Lungmetrajele destinate familiilor își reînvie popularitatea la box office, cu două remake-uri live-action care au înregistrat încasări impresionante, conform unei analize publicate de revista Variety.

Cel mai recent film How to Train Your Dragon, creat de studiourile Universal și DreamWorks Animation, a atins rapid încasări aproape de 200 de milioane de dolari în prima sa săptămână. În paralel, Lilo & Stitch, produsa de Disney, a depășit 850 de milioane de dolari la nivel mondial după patru weekenduri de la lansare, reușind să domine box office-ul.

Surprinzător este că ambele filme reușesc să atragă spectatorii și să genereze încasări mari, deși se adresează aceluiași public.

How to Train Your Dragon a generat 114 milioane de dolari din 81 de piețe internaționale, devenind lider pe box office-ul internațional, dar și în America de Nord, unde a câștigat 83 de milioane de dolari, acumulând un total impresionant de 197,8 milioane de dolari la debut.

Noul film „How to Train Your Dragon” cu un regizor cunoscut revine în atenție

Regizorul canadian Dean DeBlois a scris și a regizat remake-ul How to Train Your Dragon, având un buget de producție de 150 de milioane de dolari. DeBlois a fost anterior creativul din spatele trilogiei animate a francizei, care include filmul original din 2010, sequel-ul din 2014 și How to Train Your Dragon: The Hidden World, lansat în 2019.

Trilogia animată, regizată de DeBlois, a adunat încasări de 1,6 miliarde de dolari la nivel mondial. Noul film live-action se desfășoară în satul viking fictiv Berk și urmărește aventura unui adolescent pe nume Hiccup, care dezvoltă o prietenie cu un dragon rănit, denumit „Toothless”.

O continuare live-action pentru How to Train Your Dragon 2 este planificată pentru lansare în 2027.

„Lilo & Stitch” se îndreaptă spre un succes milionar în 2025

Părinții continuă să umple cinematografele pentru a viziona Lilo & Stitch, care a reușit să adune 31,1 milioane de dolari din 52 de piețe internaționale în al patrulea weekend de la premiere.

Aventurile comice ale unei creaturi extraterestre care se străduiește să se integreze între pământeni au generat 491 de milioane de dolari în afara SUA și 858 de milioane de dolari în total, începând cu weekendul de Memorial Day.

Dacă tendința se menține, Lilo & Stitch ar putea deveni primul film al anului care atinge 1 miliard de dolari. În prezent este al doilea film de la Hollywood în ceea ce privește veniturile din 2025, fiind depășit doar de Minecraft Movie (951 milioane de dolari), care a fost lansat în aprilie. Analiștii nu cred că Minecraft Movie va ajunge la un miliard în contextul în care a ieșit deja din multe cinematografe.

Filmul „Mission: Impossible” cu Tom Cruise se confruntă cu provocări financiare

Un alt reper important îl reprezintă filmul Mission: Impossible – The Final Reckoning de la Paramount, care a depășit 500 de milioane de dolari la nivel mondial.

A opta parte a francizei de acțiune cu Tom Cruise a generat 21 de milioane de dolari din 66 de teritorii în weekendul recent.

Astfel, noile venuri au dus totalul internațional la 340,5 milioane de dolari și cel global la 506 milioane de dolari. Diferența se datorează veniturilor din America de Nord.

Totuși, Paramount a investit aproximativ 400 de milioane de dolari pentru producție, iar cum sălile de cinema păstrează aproape jumătate din încasările biletelor, The Final Reckoning nu va atinge pragul de rentabilitate pe parcursul proiecției sale.

Recomandari
Show Cookie Preferences