Autoritățile din SUA examinează software-ul Tesla utilizat pe 2,4 milioane de vehicule, după un accident tragic

Autoritățile din SUA examinează software-ul Tesla utilizat pe 2,4 milioane de vehicule, după un accident tragic
Masina Tesla, Foto: Mariusz Burcz | Dreamstime.com

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA) a demarat vineri o investigație asupra 2,4 milioane de automobile Tesla dotate cu software-ul Full Self-Driving (FSD), ca urmare a patru coliziuni raportate, inclusiv un accident mortal petrecut în 2023, conform Reuters.

Aceasta reprezintă o primă etapă necesară pentru ca agenția să poată solicitari retragerea vehiculelor, în cazul în care se constată că acestea prezintă un risc semnificativ pentru siguranță, conform unei surse.

Această nouă evaluare a sistemului avansat de asistență la condus are loc în contextul în care CEO-ul Tesla, Elon Musk, își concentrează atenția asupra tehnologiei de conducere autonomă și a robotaxiurilor, în timp ce compania se confruntă cu o competiție tot mai acerbă și o cerere în stagnare în sectorul auto.

NHTSA a inițiat această anchetă după ce au fost raportate patru accidente în care FSD era activat în condiții de vizibilitate scăzută, precum razele soarelui strălucitoare, ceață sau praf. Un pieton a fost decedat în Rimrock, Arizona, în noiembrie 2023, după ce a fost lovit de o Tesla Model Y din 2021. Un alt incident investigat a dus la rănirea unei persoane.

Investigația vizează vehiculele Tesla Model S și X din anii 2016-2024, Model 3 din 2017-2024, Model Y din 2020-2024 și Cybertruck din 2023-2024.

Deocamdată, Tesla nu a făcut comentarii oficiale pe marginea acestei situații, însă compania afirmă pe pagina sa web că software-ul FSD necesită supravegherea activă din partea șoferului și nu transformă vehiculele în unități complet autonome.

Aspectele investigate de NHTSA

NHTSA analizează capacitatea FSD de a „detecta și reacționa corect în condiții de vizibilitate reduse”. În plus, agenția evaluează dacă Tesla a realizat modificări sau actualizări ale sistemului FSD care ar putea influența siguranța sa în aceste condiții.

Recent, Tesla a fost supusă unei rechemări în decembrie 2023 pentru implementarea unor noi măsuri de siguranță în sistemul său Autopilot, iar NHTSA cercetează dacă acea rechemare a fost suficientă. În plus, Tesla a primit citații din partea Departamentului de Justiție al SUA referitoare la FSD și Autopilot.

Anterior, au fost raportate cel puțin două accidente fatale în care a fost implicată tehnologia FSD, inclusiv unul în aprilie, când o Tesla Model S a lovit mortal un motociclist în zona Seattle, în modul FSD. Anumiți experți din industrie au semnalat că strategia Tesla de a folosi „doar camere” ar putea cauza probleme în condiții de vizibilitate scăzută, în absența senzorilor suplimentari.

Companiile concurente utilizează senzori mai costisitori, cum ar fi lidar și radar, pentru a evalua mediul înconjurător, oferind o precizie superioară în condiții de conducere dificile.

___

Foto articol: Mariusz Burcz | Dreamstime.com

Recomandari
Show Cookie Preferences