Cancelarul Germaniei a propus subvenții europene pentru achiziția de mașini electrice, după anularea programului național
Olaf Scholz, cancelar german, a solicitat marți inițierea unui program de subvenții la nivel european pentru vehicule electrice, având în vedere provocările cu care se confruntă industria auto din Germania în procesul de tranziție către automobile electrice, conform unei relatări AFP.
„Este necesar să avem stimulente pentru achiziția de mașini electrice, fie că este vorba de o primă europeană sau de sprijin direct pentru vehiculele electrice fabricate în Germania”, a declarat Scholz pe rețelele sociale, după o vizită la fabrica Ford din Köln.
Cererea lui Scholz survine într-un moment în care organizațiile se pregătesc pentru campania electorală în perspectiva alegerilor anticipate planificate în februarie anul următor. Germania, cea mai puternică economie din UE, va organiza alegeri parlamentare anticipate după prăbușirea coaliției de guvernare a lui Scholz la începutul lunii noiembrie.
Scholz a început să-și contureze agenda pentru campania electorală, angajându-se să protejeze locurile de muncă și să sprijine angajații în cazul unei realegeri. Totuși, contextul actual al campaniei nu este favorabil pentru el.
Economia germană a suferit o contracție în ultimii doi ani, iar prognozele sugerează o stagnare continuă și în anul următor.
Industria auto din Germania se confruntă cu o criză
Producătorii auto din Germania se confruntă cu perspective extrem de negative, înfruntând costuri crescute, cerere scăzută și o concurență tot mai acerbă din partea Chinei.
Un program nou de sprijin pentru achiziția de vehicule electrice reprezintă una dintre principalele cereri ale producătorilor auto, care au înregistrat o scădere puternică a vânzărilor, după ce guvernul lui Scholz a decis brusc să reducă un program de subvenții la sfârșitul anului trecut.
Programul de sprijin financiar pentru vehiculele electrice a fost sacrificat din motive bugetare, ceea ce a generat diviziuni între partenerii de coaliție ai lui Scholz și a condus la colapsul guvernului.
Criza din industria auto a dus la anunțuri de reducere a numărului de locuri de muncă și închideri de fabrici în acest sector esențial din Germania.
Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a declarat recent că ia în considerare închiderea unor facilități de producție în Germania, pentru prima dată în istoricul său.
Scholz solicită stimulente europene pentru achiziționarea mașinilor electrice și sprijin direct pentru producători germani
La Ford, compania unde Scholz a făcut declarațiile, au fost anunțate intenții de a reduce 2.900 de locuri de muncă în Germania până în 2027.
După ce companiile au investit sume considerabile în tranziția către mașini electrice, guvernul este așteptat să facă „ceea ce este necesar pentru a oferi sprijin” și a impulsiona progresul, a transmis Scholz angajaților de la uzină.
Aceasta implică menținerea costurilor energetice scăzute și păstrarea avantajelor fiscale pentru vehiculele electrice de serviciu, a adăugat el.
„Ne dorim o mobilizare la nivelul întregii Europe”, a menționat Scholz.
„Este nevoie de măsuri de sprijin pentru vânzări care să funcționeze la nivel european, precum și de aprobări din partea UE pentru a stimula producția și a stimula vânzările în Germania”, a concluzionat el.