Cea mai mare companie aeriană din Europa provoacă controverse printr-o modificare a politicii biletelor de avion

Cea mai mare companie aeriană din Europa provoacă controverse printr-o modificare a politicii biletelor de avion
Bărbat cu un bilet de avion așteptând îmbarcarea în aeroport, FOTO: Prostock-studio / Alamy / Profimedia Images

Pasagerii au folosit TikTok pentru a-și exprima nemulțumirea față de o schimbare semnificativă anunțată de Ryanair, compania aeriană cu cel mai mare număr de pasageri din Europa, unii considerând că această decizie va cauza „haos” în aeroporturi, conform unui raport de la Metro.

Compania low-cost a comunicat că, începând cu luna mai a acestui an, va renunța complet la biletele de îmbarcare tipărite, optând exclusiv pentru check-in digital.

Michael O’Leary, CEO-ul Ryanair, a explicat că scopul acestei măsuri – programată cu puțin înainte de sezonul estival – este eficientizarea procesului de îmbarcare și reducerea consumului de hârtie.

Deși estimările primelor măsuri au fost făcute încă din luna septembrie a anului trecut, acum schimbarea a fost readusă în atenția publicului din Marea Britanie și Irlanda, datorită comentariilor masive de pe platforma TikTok.

Opinii diverse: „Ridicol” vs „Timpurile se schimbă”

Anunțul companiei aeriene a devenit un subiect viral pe TikTok.

Într-un videoclip postat, creatoarea de conținut britanică @sabrinaescapes a transmis vestea, stârnind reacții furioase din partea utilizatorilor.

„Cum va impacta acest lucru persoanele în vârstă, care nu sunt atât de familiarizate cu tehnologia?” a întrebat un utilizator cu numele @skatkatzenberg. „Ce se întâmplă când sistemele companiilor aeriene nu funcționează? Este o idee bună, doar până când tehnologia cedează.”

Alt utilizator a declarat: „Deci, dacă întâmpini probleme cu telefonul, asta înseamnă că nu mai zbori? O regulă absurdă. Poate fi complicat fără motiv”.

„Ridicol, având în vedere că unii seniori nu au smartphone-uri”, a spus o altă utilizatoare de pe TikTok, în timp ce altcineva a adăugat: „Credeți că va genera haos, mai ales pentru seniori”.

Totuși, există și susținători ai acestei schimbări.

@jomacofficial a afirmat că este „o idee excelentă” și că „economisește timp” pentru toată lumea. Totuși, a subliniat că este întotdeauna bine să ai copii tipărite, în caz de probleme tehnice sau furt de telefon.”

Un alt utilizator a subliniat că „sistemul online reprezintă viitorul, iar persoanele în vârstă trebuie să se adapteze. Timpurile se schimbă, nu este greu să te acomodezi”, a afirmat el.

Declarațiile Ryanair cu privire la această modificare

Ryanair afirmă că 60% dintre pasageri folosesc deja bilete de îmbarcare digitale și că are protocoale bine stabilite pentru a gestiona posibilele probleme tehnice.

„Dacă bateria ta se descarcă, noi știm deja unde ai locul, avem documentele tale și putem gestiona totul la poarta de îmbarcare”, a explicat Michael O’Leary, într-o conferință de presă dedicată anunțului modificării.

„De fapt, deja aplicăm acest sistem atunci când nu putem scana telefonul cuiva din orice motiv. Odată ce avem numele și pașaportul, totul este în regulă; toate informațiile sunt disponibile în aplicație”, a adăugat O’Leary, care a fost anterior în centrul unei controverse legate de un bonus semnificativ pe care l-a negociat.

Totuși, Ryanair nu a oferit detalii precise despre implementarea acestei schimbări sau despre aeroporturile afectate.

Aceasta este o chestiune importantă, deoarece nu toate aeroporturile servite de Ryanair acceptă în prezent bilete de îmbarcare digitale, inclusiv majoritatea aeroporturilor din Turcia (cu excepția Dalaman) și Maroc, precum și cel din Tirana.

Potrivit site-ului companiei, pasagerii care călătoresc din aceste locații trebuie să se înregistreze online și să imprime o copie fizică a biletului de îmbarcare. În prezent, Ryanair percepe o taxă de până la 55 de lire sterline pe pasager pentru emiterea unui bilet de îmbarcare tipărit la poarta.

Trecerea la bilete digitale, o tendință în rândul companiilor aeriene

Deși Ryanair esteprima companie care face o tranziție completă la biletele digitale, altele din industrie au început să adopte politici similare.

Anul trecut, Emirates a anunțat că majoritatea pasagerilor plecând de la Aeroportul Internațional Dubai vor trebui să utilizeze bilete de îmbarcare digitale, în locul celor tipărite.

„Această inițiativă va reduce considerabil risipa de hârtie, oferind în același timp o experiență rapidă și comodă de check-in pentru pasagerii care pleacă din Dubai”, a declarat compania în anunțul respectiv. „Reducerea riscului de pierdere a biletelor de îmbarcare oferă pasagerilor o liniște suplimentară în timpul călătoriei”, a mai afirmat Emirates.

Recomandari
Show Cookie Preferences