Compania auto chineză BYD debutează pe piața românească în această primăvară

Compania auto chineză BYD debutează pe piața românească în această primăvară
BYD Atto 2 (sursa foto VanderWolfImages, Dreamstime.com)

BYD, un producător auto chinez cu ambiții mari, va intra pe piața din România în această primăvară, având ca obiectiv constituirea unei rețele de cel puțin 20 de dealeri. Anul trecut, compania a realizat vânzări de peste 4 milioane de automobile la nivel mondial și are în plan să aducă primul său model, Atto 2, în țara noastră.

Compania dezvoltă uzine pentru automobile electrice în Ungaria și Turcia și are în vedere extinderea activității și în Germania, conform unor informații recente.

Fabrica din Ungaria este programată să înceapă producția în octombrie 2025, iar uzina din Turcia ar putea deveni operațională cel mai devreme în martie 2026. Odată ce aceste fabrici își vor atinge capacitatea maximă, se estimează o producție anuală de 500.000 de automobile.

Pătrunderea oficială a BYD în România este programată pentru luna mai, potrivit publicației Autocritica.ro.

Diverse modele vor fi aduse treptat, inclusiv noul BYD Sealion 7 și BYD Seal U DM-i, iar un pas semnificativ va fi lansarea unui competitor direct pentru Dacia Spring.

BYD se concentrează pe vehicule electrice și intenționează să dezvolte o rețea de 20 de dealeri în România. Conducerea acestei noi entități este asigurată de Andrei Duică, care anterior a activat în cadrul Trust Motors, importator local pentru Peugeot, Citroen și Opel.

În termen de cinci ani, BYD își propune să devină lider în vânzări, depășind chiar și producătorii auto locali. Aceste planuri au fost comunicate de vice-președintele Stella Li.

Recent, BYD a anunțat o platformă avansată pentru vehicule electrice cu o arhitectură de 1.000 de volți, care ar putea permite încărcarea rapidă a vehiculelor electrice, comparabil cu timpul necesar pentru umplerea rezervorului unei mașini cu motor pe benzină.

Sursa foto: Dreamstime.com

Recomandari
Show Cookie Preferences