Consequences financiare pe termen lung pentru Boeing: Mersul la baie al unui pasager generează costuri de 3,4 milioane de dolari

Consequences financiare pe termen lung pentru Boeing: Mersul la baie al unui pasager generează costuri de 3,4 milioane de dolari
Avion Boeing operat de Wizz Air, FOTO: Max Walter / Dreamstime.com

Un număr semnificativ de avioane Boeing 737 ar putea necesita modificări după ce un zbor a trebuit să fie deviat din cauza unei situații în care un pasager a rămas blocat în toaletă, conform unei analize recente.

Ca rezultat al acestui incident, Administrația Federală a Aviației (FAA) din SUA a emis o directivă de navigabilitate referitoare la 2.612 aeronave Boeing înregistrate pe teritoriul american.

FAA a raportat că un pasager a rămas prins în toaleta avionului din cauza unei defecțiuni a broaștei ușii, ceea ce a împiedicat deschiderea acesteia.

Autoritatea de reglementare a specificat în directivă că echipajul nu a reușit să deschidă ușa pliantă, iar piloții au fost nevoiți să efectueze o „aterizare neprogramată” pentru a rezolva situația.

FAA avertizează că, în cazul în care un pasager rămâne blocat în toaletă, acesta ar putea suferi răni grave în cazul unui „incident de urgență care ar putea fi altfel evitat”, precum turbulențe severe sau o criză medicală.

Agenția a identificat patru tipuri de broaște de ușă care necesită înlocuire, fiecare având un număr de identificare specific.

Costurile estimate pentru aceste modificări pentru companiile aeriene și alți operatori ar putea ajunge la 3,4 milioane de dolari, inclusiv cheltuieli cu manopera și achiziționarea de broaște noi, fiecare având un preț de până la 481 de dolari. O parte sau toate aceste costuri ar putea fi acoperite de garanția avioanelor.

Boeing nu a reacționat imediat la solicitările de comentarii venite din partea presei.

Directiva FAA vizează anumite aeronave din seriile 737-700, 737-800, 737-900, 737-900ER, 737 Max 8 și 737 Max 9.

Conform site-ului Boeing, 3.461 de astfel de avioane au fost livrate clienților din Statele Unite. Directiva FAA sugerează că până la 75% dintre acestea ar putea avea probleme cu broaștele ușilor.

FAA a stabilit termenul limită de 27 mai pentru ca entitățile afectate să își exprime opiniile cu privire la propunerea de directivă.

FOTO articol: Max Walter | Dreamstime.com.

Recomandari
Show Cookie Preferences