Directorul Ford solicită o revizuire a taxelor vamale pentru importurile auto din toate țările

Jim Farley, CEO-ul Ford Motor, a declarat miercuri că, în eventualitatea în care administrația actuală va decide să impună taxe vamale asupra industriei auto, este esențial să fie analizată situația „în mod cuprinzător” pentru toate națiunile, și nu doar pentru cele deja vizate, conform CNBC.
Farley a subliniat acest aspect în cadrul unei videoconferințe cu investitorii, în care Ford a prezentat rezultatele financiare pe trimestru. El a menționat companiile Toyota și Hyundai, care, potrivit afirmațiilor sale, exportă anual sute de mii de vehicule în SUA, fiind supuse unor taxe vamale reduse sau deloc, în contrast cu cotele de 25% anunțate pentru Mexic și Canada.
„Sunt milioane de vehicule care intră în țara noastră și nu sunt vizate de aceste [taxe vamale suplimentare]”, a afirmat Farley în fața investitorilor. „Astfel, dacă se va implementa o politică de taxe vamale, este important ca aceasta să acopere întreaga industrie”, a adăugat el.
„Nu putem selecta arbitrar anumite țări, deoarece acest lucru ar oferi un avantaj semnificativ pentru importatorii cu care concurăm”, a subliniat el.
Declarațiile lui Farley au fost făcute după impunerea de către administrația actuală a unei taxe de 10% asupra bunurilor din China, incluzând automobilele. Taxele suplimentare de 25% planificate pentru Mexic și Canada au fost suspendate pentru o perioadă de 30 de zile, în urma discuțiilor dintre Donald Trump și liderii acestor două țări.
Ford a subliniat constant investițiile sale semnificative în SUA, precum și faptul că are cel mai mare număr de angajați americani dintre toți constructorii auto, deși acest aspect este considerat un dezavantaj pentru activitățile sale.
Conform datelor centralizate de compania de consultanță GlobalData, 46,6% din vehiculele comercializate în SUA anul trecut au fost fabricate în afara țării. Coreea de Sud, cu o cotă de 8,6%, și Japonia, cu 8,2%, se situează pe locurile doi și trei la importurile de vehicule, după Mexic, care are o cotă de 16,2%, conform GlobalData.
În prezent, automobilele provenite din Coreea de Sud nu sunt supuse unor taxe vamale în SUA, în timp ce cele din Japonia se confruntă cu o cotă de 2,5%. Totuși, importurile de camioane din ambele țări sunt supuse unei taxe vamale de 25%.