Noi detalii despre cartea lui Ciucă: Snoop a dezvăluit tirajul real și cheltuielile de 2,5 milioane de euro pentru promovare / Reacția conducerii actuale a PNL: „Întrebați-l pe Lucian Bode, care a fost secretar general”

Noi detalii despre cartea lui Ciucă: Snoop a dezvăluit tirajul real și cheltuielile de 2,5 milioane de euro pentru promovare / Reacția conducerii actuale a PNL: „Întrebați-l pe Lucian Bode, care a fost secretar general”
Nicolae Ciucă și Lucian Bode. Colaj: Ion Mateș / Hotnews. Foto: Inquam Photos și Shutterstock

Site-ul de investigații Snoop a descoperit informații cu privire la tirajul cărții „În slujba țării” scrisă de Nicolae Ciucă, precum și costurile asociate tipăririi și campaniei de marketing, ambele finanțate din fonduri publice.

O parte a resurselor financiare provenite de la buget pentru PNL au fost destinate publicității și tipărirei cărții autobiografice a lui Nicolae Ciucă, intitulată „În slujba țării”.

Cartea a fost tipărită în 3.000 de exemplare, un tiraj considerat redus, și a costat 23.659 de euro, conform informațiilor furnizate de PNL pentru Snoop. De asemenea, partidul a finanțat și panourile pentru promovarea cărții, iar campania publicitară a avut un cost total de 2,5 milioane de euro.

Între mai și septembrie 2024, înainte de alegerile europene și pregătindu-se pentru cele prezidențiale, PNL a alocat aproape 2,5 milioane de euro pentru 400 de panouri, care includeau 762 de afișaje (unele având mai multe fețe), potrivit datelor publice obținute de Snoop.ro. Jurnaliștii au relatat astăzi despre aceste cheltuieli și tiraj.

Fosta conducere a PNL, condusă de Nicolae Ciucă și Lucian Bode, nu a dorit să ofere informații referitoare la costurile aferente cărții „În slujba țării”, publicată la editura RAO.

Nici editura RAO nu a dorit să divulge tirajul sau suma achitată de PNL pentru cartea lui Nicolae Ciucă, invocând clauza de confidențialitate.

Snoop.ro a solicitat informații financiare despre cartea lui Nicolae Ciucă la începutul lunii octombrie, însă răspunsul a venit după 100 de zile, deși termenul legal ar fi fost de 10 zile.

Pentru a obține aceste informații, Snoop a purtat discuții cu Ilie Bolojan, noul președinte interimar al PNL, și Ciprian Ciucu, prim-vicepreședinte al partidului.

23.659 de euro au costat cartea, în timp ce campania publicitară a necesitat 2,5 milioane de euro

„Cartea la care faceți referire a fost parte din strategia de comunicare a Partidului Național Liberal, având scopul de a informa publicul despre activitatea liderului PNL. „În slujba țării” include informații relevante pentru a facilita o mai bună înțelegere a viziunii și experienței liderului, esențiale în perioada campaniei electorale”, a subliniat poziția oficială a PNL adresată redacției Snoop.

„Cartea a fost tipărită într-un tiraj limitat de 3.000 de exemplare, destinate membrilor și susținătorilor Partidului Național Liberal”, se mai precizează în raportul Snoop.

Recomandari
Show Cookie Preferences