O explozie a avut loc în fața sediului Hellenic Train, compania culpabilă de cel mai mare accident feroviar din Grecia

Vineri, o bombă a detonat în fața birourilor Hellenic Train din Atena, compania responsabilă pentru cel mai grav accident feroviar din istoria Greciei, soldat cu 57 de decese în 2023, conform raportului poliției grecești, citat de AFP.
Forțele de ordine au declarat că media locală a fost contactată anonim, primind informații despre atacul care a avut loc în apropierea uneia dintre cele mai circulate autostrăzi din capitală. În apropierea zonei sunt hoteluri, restaurante și unități de cazare pentru turiști, dar deocamdată nu au fost raportate victime.
Clădirea Hellenic Train nu părea să fi suferit daune.
Publicațiile Efsyn și Zougla, care au primit apeluri anonime, au precizat că dispozitivul exploziv a fost ascuns într-un rucsac cu lacăt, lăsat pe un scuter fără număr de înregistrare.
Echipa specializată în dezactivarea bombelor a ajuns la locul incidentului după ce explozia avusese deja loc.
Conform televiziunii de stat ERT, un hotel din apropiere a fost evacuat înainte de atac.
Incidentul amintește de un atac similar care a avut loc în fața Ministerului Muncii din Grecia în februarie 2024.
Investigații și proteste masive în urma accidentului feroviar din februarie 2023
În februarie 2023, în centrul Greciei, un tren de pasageri și unul de marfă s-au ciocnit, după ce ambele au fost autorizate să circule pe aceeași linie. 57 de oameni au pierit, majoritatea fiind studenți, iar tragedia a generat proteste și grevă pe întreg teritoriul Greciei, o mișcare care continuă și în prezent.
Dezastrul feroviar a dus la inițierea a două moțiuni de cenzură, în 2024 și martie 2025, cu toate că guvernul conservator a reușit să le respingă.
Hellenic Train, operator feroviar din Italia, a negat că ar fi fost conștient de existența unei încărcături ilegale pe trenul de marfă, așa cum susțin familiile victimelor.
Peste 40 de persoane sunt vizate de anchetă, inclusiv șeful de gară responsabil cu direcția trenurilor. Se estimează că procesul nu va începe mai devreme de finele anului.
Vineri, Parlamentul Greciei a aprobat judecarea unui fost ministru adjunct. Opoziția îl acuză pe Christos Triantopoulos, cel desemnat de premierul Kyriakos Mitsotakis să se ocupe de situația de după accidentul din februarie, că a permis demolarea zonei, compromițând probe esențiale. Triantopoulos a negat acuzațiile și a declarat că a coordonat doar acțiunile de salvare.
În 2017, trenurile interurbane din Grecia au fost privatizate, operatorul public TrainOSE fiind vândut către Ferrovie dello Stato Italiane, devenind astfel Hellenic Train.