Piața auto din Uniunea Europeană în declin: Marcile care au suferit cele mai mari pierderi și poziționarea Dacia

Piața auto din Uniunea Europeană în declin: Marcile care au suferit cele mai mari pierderi și poziționarea Dacia
Masini (sursa foto Disqdr, Dreamstime.com)

Luna iunie a adus un declin semnificativ pe piața autoturismelor noi din UE, înregistrând o reducere de 7% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, potrivit datelor prezentate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În timp ce anumite mărci au înregistrat creșteri, altele au suferit scăderi de până la 30%.

În luna iunie au fost înmatriculate 1,01 milioane de autoturisme noi în UE, cu 70.000 mai puține față de luna a șasea din 2024. Pe parcursul primelor șase luni, diminuarea generală a fost de 1,9%, totalizând aproximativ 5,57 milioane de vehicule noi.

Germania, Franța și Italia au fost printre țările cu cele mai mari scăderi, având un impact deosebit asupra vânzărilor de modele pe benzină care au scăzut cu 21%, iar cele pe motorină cu 28%. În contrast, mașinile hibride și electrice au cunoscut o creștere semnificativă, segmentul hibridelor plug-in având un avans de 42% în luna iunie.

Deși numărul de vehicule full-electrice a scăzut în anumite state, incluzând România, la nivel general în iunie s-au înmatriculat cu 8% mai multe electrice, depășind pragul de 168.000 de unități.

Dacă analizăm cotele de piață, Volkswagen a dominat cu o pondere de 11%, urmat de Renault cu 7,4% și Toyota cu 7,1%. Dacia a reușit să obțină 5,5% din piață, depășind alte mărci populare precum Peugeot, Citroën, Fiat, Hyundai și Kia.

Dacia a comercializat aproape 50.000 de vehicule în medie pe lună în UE, atingând un total de 288.000 de unități pentru primele șase luni, indicând o creștere de 1% față de aceeași perioadă a anului 2024.

În rândul mărcilor de volum, Tesla și Fiat au înregistrat cele mai severe scăderi, apropiindu-se de 40%, în timp ce Seat a avut o reducere de 30% în înmatriculări luna trecută. Pe de altă parte, Volkswagen a avansat cu 12%, BMW a înregistrat o creștere de 8%, iar Mini a avut un salt de 34%. Alfa Romeo, de asemenea, a înregistrat un avans remarcabil de 32%.

Recomandari
Show Cookie Preferences