Regulamentul UE privind restricțiile lichidelor în bagajul de mână va fi eliminat

În aeroporturile din Uniunea Europeană, unde există tehnologii avansate de scanare, regula care obliga pasagerii să arunce sticlele mai mari de 100 ml la controlul de securitate va fi în curând eliminată.
Comisia Europeană a anunțat recent că se lucrează la această modificare, o informație publicată inițial de ziarul italian Il Corriere della Sera.
Regulile actuale impun că lichidele, aerosolii și gelurile din bagajele de mână trebuie să fie ambalate în recipiente de maximum 100 ml, cu câteva excepții, cum ar fi alimente speciale, produse pentru copii sau medicamente.
Această restricție a fost introdusă deoarece aparatele tradiționale de raze X nu pot detecta eficient explozibilii invitați prin lichide.
Modificări importante în politica lichidelor pentru bagajele de mână la aeroporturi
Sistemele moderne de detectare a explozivilor disponibile acum permit scanarea bagajelor de cabină, fiind deja instalate în aeroporturi precum cele din Roma și Milano, și ajutând pasagerii să transporte recipiente mai mari de lichide.
Totuși, Comisia Europeană a impus o limitare temporară a acestor sisteme vara trecută, menținând regula de 100 ml în vigoare.
De atunci, eforturile Comisiei s-au concentrat pe colaborarea cu Conferința Europeană a Aviației Civile (ECAC) pentru a crea soluții tehnice potrivite.
Luna trecută, ECAC a aprobat o soluție de scanare testată cu succes, ceea ce înseamnă că fiecare producător de echipamente poate acum să își testeze sistemele la nivelul aeroporturilor. După avizul ECAC, acestea pot fi aprobate la nivelul UE, permițând astfel trecerea cu recipiente mai mari de 100 ml.
Nu toate aeroporturile vor permite sticle mai mari în bagajul de mână
Odată aprobate, aceste echipamente vor putea fi implementate în aeroporturile echipate corespunzător.
Cu toate acestea, nu toate aeroporturile din UE sunt echipate cu noile tehnologii de detectare, care sunt mai costisitoare decât sistemele de control tradiționale.
Șapte terminale din Italia sunt deja dotate cu această tehnologie, iar după aprobarea finală, și aeroporturi din Germania, Irlanda, Lituania, Malta, Suedia și Olanda ar putea adopta sistemul.